• تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 12:19
  • تعداد بازدید خبر : 15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان بوشهر از مجتمع بندری نگین/ ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر از 700 هزار تن عبور کرد

بازرس کل استان بوشهر گفت: میزان ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر در سه ماهه ابتدایی امسال از ۷۰۰ هزار تن عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان بوشهر، اسحق شهبازی در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: از اواخر بهمن سال گذشته ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر رشد فزاینده‌ای داشته که با اتمام پروژه جاده دسترسی مجتمع بندری نگین بخش قابل توجهی از خودروهای سنگین ترانزیتی به این مجتمع بندری منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در مجموع 9.5 کیلومتر است که تاکنون 4.2 کیلومتر آن تکمیل شده و بخش باقیمانده تا پل فلزی نیز تا هفته دولت زیر بار ترافیک می‌رود.

شهبازی ادامه داد: با توجه به استقرار تمام قطعات پل فلزی به عنوان مهم‌ترین بخش مسیر دسترسی مجتمع بندری نگین، انتظار می‌رود کل پروژه تا دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسد.

بازرس کل استان بوشهر تصریح کرد: با اتمام مسیر جدید دسترسی به مجتمع بندری نگین، مسیر قدیمی مسدود و نسبت به بهسازی آن اقدام خواهد شد که این پروژه اکنون در شرایط دریافت مجوز و تأمین اعتبار قرار دارد.

شهبازی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد احداث و بهسازی جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین، تسهیل در تردد ساکنان جزیره شیف، شرکت‌های پیرامونی و شتاب‌بخشی به روند جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به مجتمع بندری نگین است.

وی گفت: امید است با اتمام جاده دسترسی مجتمع بندری نگین، رونق مجتمع بندری نگین به خوبی محقق شود.

اسحاق شهبازی افزود: از بهمن‌ماه سال گذشته ترانزیت مشتقات نفتی نیز به خوبی در بندر بوشهر و مجتمع بندری نگین آغاز شده که با اتمام جاده دسترسی نگین، تردد خودروهای سنگین در بوشهر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

شهبازی گفت: امید است پایانه بین‌المللی گردشگری دریایی بندر بوشهر نیز به عنوان ظرفیتی قابل توجه آغازی بر توسعه گردشگری دریایی در استان و توسعه صنعت گردشگری استان بوشهر باشد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی