سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 13:46
  • تعداد بازدید خبر : 76
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌ سازمان بازرسی خبرداد؛

الحاق کتابخانه تخصصی سازمان بازرسی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور/ وجود 7 هزار عنوان کتاب در کتابخانه/ کتابخوان‌ها با سهولت بیشتری به منابع موجود دسترسی خواهند داشت/ کتابخانه مجازی راه اندازی می‌شود/ برنامه ریزی برای چاپ 100 عنوان کتاب در سال آینده/ فیلم

سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور با اعلام عضویت و الحاق کتابخانه تخصصی سازمان بازرسی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه سازمان به‌عنوان یک مرجع تخصصی می تواند حلقه وصل بین سازمان با مردم و اندیشمندان این حوزه باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر محمدامین کیخای فرزانه سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور از عضویت و الحاق کتابخانه تخصصی سازمان بازرسی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و گفت: با این اقدام علاوه بر اندیشمندان و پژوهشگران، عموم مردم هم می‌توانند از کتب و منابع علمی موجود در کتابخانه سازمان بازرسی کل کشور بهره‌مند گردند.

کیخای فرزانه ادامه داد: در سازمان بازرسی کل کشور به ویژه در سنوات گذشته با نگاه علم محوری و دانش‌افزایی که ریاست سازمان دارند، زیرساخت‌هایی مثل تقویت کتابخانه متمرکز در سازمان بازرسی کل کشور مورد توجه قرار گرفته است. البته این نگاه در گذشته و در دوران رؤسای سابق هم وجود داشته که حقیقتا این سیاست درست در سال‌های اخیر تقویت شده و توسعه یافته است.

سرپرست مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کتابخانه سازمان به‌عنوان یک مرجع تخصصی می‌تواند حلقه وصل بین سازمان با مردم و اندیشمندان این حوزه باشد گفت: اکنون این دسترسی و شرایط برای عموم مردم به ویژه محققان و پژوهشگران وجود دارد که بتوانند از منابع موجود در کتابخانه سازمان استفاده نمایند. همچنین به زودی در مناطق 6 گانه سازمان نیز این کتابخانه‌ها راه اندازی و دسترسی به کتب و منابع تسهیل‌ خواهد شد.

وی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بعنوان یک نهاد تخصصی در کشور وظیفه ساماندهی و سازماندهی، ارتقاء کتابخانه‌های عمومی و تخصصی در کشور را بر عهده دارد. در این راستا طی چند ماه گذشته با تعاملاتی که با این نهاد صورت پذیرفت بحمدالله توافقات خوبی حاصل گردید که از این پس کتابخانه سازمان بازرسی کل کشور به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ملحق و در اعداد کتابخانه های تخصصی این نهاد قرار گرفته است.

کیخای فرزانه با اشاره به منابع موجود در کتابخانه سازمان، از دو برابر شدن منابع تخصصی این کتابخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 7 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی سازمان بازرسی کل وجود دارد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این عدد تا پایان سال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

سرپرست مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور افزود: در این خصوص سعی شده است از تفاهم نامه‌ها و تعاملات فی مابین با دیگر بخش ها از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه قوه قضائیه و دیگر مراکز معتبر علمی همچون دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، امام صادق(ع)، جهاد دانشگاهی بهره گرفته شود و تمامی کتاب‌هایی که در عرصه سلامت اداری و مبارزه با فساد می‌تواند محل توجه باشد را در این معرضگاه عمومی در اختیار جامعه علمی کشور قرار دهیم. این اقدام اولین گام برای توسعه تخصصی در حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد می باشد.

وی عنوان کرد: در ادامه و در گام دوم این برنامه‌ریزی قرار است استان‌های برگزیده در مناطق 6 گانه تا آخر سال به منابع علمی تجهیز شوند. امیدواریم در سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان متولی حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد از طریق تأسیس این کتابخانه‌ها در مرکز و استان‌ها به تدریج دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مجامع علمی با مباحث تخصصی سلامت اداری و مبارزه با فساد آشنا شوند.

کیخای فرزانه ادامه داد: اکنون سطح دسترسی عموم مردم و دانشگاهیان به کتابخانه تخصصی سازمان ارتقاء پیدا کرده و به زودی و با یک فرآیند این دسترسی‌ها تسهیل و راحت تر از گذشته خواهد شد.

سرپرست مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حمایت‌های جدی ریاست سازمان بازرسی در خصوص ارتقاء جنبه‌های علمی و پژوهشی این سازمان گفت: با نگاه و تدابیر حمایتی موجود در سازمان انشالله به زودی شاهد ارتقاء ظرفیت علمی سازمان خواهیم بود. امیدواریم با تداوم این پشتیبانی‌ها، فضای علمی موجود در سازمان بهبود یافته و بتوانیم از حیث فضای فیزیکی، منابع انسانی و دیگر امکانات وضعیت بهتری را شاهد باشیم و نهایتا جامعه علمی کشور از این حمایت‌ها و اقدامات منتفع گردند.

کیخای فرزنه به یکی دیگر از محسنات الحاق کتابخانه تخصصی سازمان بازرسی کل کشور به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: در این رابطه اکنون کتابخانه سازمان به نرم افزار جامع کتابخانه‌های کشور متصل شده است که به متولیان و اندیشمندان حوزه کتاب و کتابخوانی این نوید را می‌دهد که بتوانند با سهولت بیشتری به منابع موجود در سازمان دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: نکته ای که از آن غافل نبوده‌ایم استفاده از ظرفیت فضای مجازی است. در این خصوص برنامه داریم که در سال جاری و در سال آینده کتابخانه مجازی را در سازمان بازرسی کل راه اندازی کنیم. اولین مزیت این اقدام آن است که علاقه مندان و پژوهشگران می‌توانند بدون حضور در خود سازمان به منابع مختلف موجود دسترسی گسترده داشته باشند.

سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: قطعا استقرار همکاران متخصص کتابدار در کتابخانه تخصصی سازمان که از مزیت‌های عضویت ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است یک گام رو به جلو برای بهره‌مندی هرچه بهتر از منابع ما خواهد بود.

وی گفت: برنامه بعدی ما راه اندازی و تأسیس کتابخانه‌­های تخصصی مجهز در همه استان­‌ها و نیز ارتقاء فضای فیزیکی کتابخانه فعلی سازمان است تا سهم جامعه علمی کشور در استفاده از منابع تخصصی موجود در سازمان افزوده گردد.

سرپرست مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور به اولین حضور انتشارات سازمان در نمایشگاه بین المللی کتاب هم اشاره و اظهار کرد: همانگونه که می‌دانیم انتشارات سازمان بازرسی کل کشور برای اولین بار توانست به عنوان یک ناشر تخصصی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور یافته و حدود 50 عنوان کتاب را به مخاطبان خود که اکثرا از جامعه نخبگانی کشور بودند عرضه نماید. این تجربه برای ما بسیار مفید فایده بوده و در دستور کار داریم که برای سال آینده و بر اساس نیازهای جامعه این عناوین را افزایش دهیم.

کیخای فرزانه تصریح کرد: افق مورد نظر ما این است که برای سال 1404 حدود 100 عنوان کتاب را به چاپ برسانیم که بحمدالله حدود 23 عنوان کتاب در حال حاضر آماده و در مرحله چاپ قرار دارد و این عناوین به مرور افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد:  همه این اتفاقات یک فصل نو در سازمان بازرسی کل کشور است که می‌توانیم از آن در راستای ادامه سیاست مبارزه علمی با فساد یاد کنیم.

کیخای فرزانه در پایان گفت: مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور قصد دارد تا بتواند در کنار این کتابخانه، یک منبع شناسی تخصصی را در قالب یک کتاب مجزا مورد نشر قرار دهد. یعنی در همه کتابخانه‌های کشور، منبع شناسی سازمان که افراد را به منابع داخلی مرتبط با موضوعات سلامت اداری و مبارزه با فساد ارجاع می‌دهد وجود داشته باشد که این کتاب هم تا سه ماه آینده به روزرسانی و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

فیلم ها