سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1393/09/03 - 15:46
  • تعداد بازدید خبر : 8771
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار رییس سازمان بازرسی کل کشور با قائم‌مقام دادستانی عالی خلق چین مطرح شد:

افزایش همکاری‌ها در مبارزه با فساد مالی و سیاسی و مقابله با تروریسم و پول‌شویی

رییس سازمان بازرسی کل کشور همکاری با چین برای مقابله با پول‌شویی و بازگرداندن مفسدان مالی پناهنده به کشورهای دیگر را خواستار شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همکاری با چین برای مقابله با پول‌شویی و بازگرداندن مفسدان مالی پناهنده به کشورهای دیگر را خواستار شد.

سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با قائم‌مقام دادستانی عالی خلق چین دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار بر تعمیق روابط میان  دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تأکید کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور حاکمیت قانون را یکی از موارد مهم در اداره کشورها بیان کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینههای مبارزه با فساد مالی و سیاسی و مقابله با تروریسم و پول‌شویی شد.

وی با بیان اینکه غرب در زمینه پول‌شویی فقط صحبت می‌کند و هیچ همکاری عملی با دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای آسیایی ندارد گفت: آن‌ها اموال کشورها را غارت می‌کنند و به مفسدان مالی دیگر کشورها، پناهندگی می‌دهند.

سراج از عمل نکردن مسئولان کانادایی برای بازگرداندن مدیرعامل پیشین بانک ملی انتقاد کرد و خواستار امضای تفاهم‌نامه با چین در خصوص بازگرداندن مجرمان مالی متواری به دیگر کشورها شد.

قائم‌مقام دادستان عالی خلق چین نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، ابراز امیدواری کرد مناسبات ایران و چین به پیشرفت‌های بیشتری دست یابد.

جیانگ جیان چو، مبارزه با فساد مالی و تروریسم را از محورهای مهم همکاری بیان کرد و خواستار گسترش مناسبات و تبادل تجربیات در این زمینه شد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر چین در خصوص استرداد اموال و مجرمان مالی، این موضوعات را وجه مشترک دو کشور دانست و بر همکاری‌های بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

 

 


گزارش تصویری

بازتاب اخبار سفر ریاست سازمان به چین در رسانه‌های مجازی و مکتوب (HTML)

بازتاب اخبار سفر ریاست سازمان به چین در رسانه‌های مجازی و مکتوب (PDF)

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم