سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 09:39
  • تعداد بازدید خبر : 405
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با ورود سازمان بازرسی؛

اراضی متعلق به تعاونی پرسنل لشگر 64 ارومیه (شهرخوی) به محدوده شهر ملحق شد

با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری معاونت سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در راستای قانون جهش تولید با مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی اراضی متعلق به تعاونی پرسنل لشگر 64 ارومیه (شهرخوی) به محدوده این شهر ملحق شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی‌کل کشور، با دستور رئیس سازمان بازرسی و در پی دیدار اعضای هیات مدیره و نماینده 2500 خانواده تعاونی مسکن لشکر 64 ارومیه ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرپرست معاونت امور سیاسی و قضایی این سازمان، موضوع رفع محدودیت حریم شهری اراضی متعلق به تعاونی موسوم به فرودگاه متروکه خوی پیگیری و در نهایت با مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته و تصمیم شورای‌عالی معماری و شهرسازی مشکل رفع شد.

محمدمهدی بلندیان در دیدار با اعضای هیات‌مدیره و نماینده 2500 خانواده تعاونی مسکن لشکر 64 ارومیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان بازرسی را ملجأ و پناهگاه مظلومان دانست و تصریح کرد که در خصوص رفع مصائب و مشکلات پیش آمده پیرامون تعاونی مسکن لشکر  ارومیه ارتش با تمام تلاش در صحنه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به رویکرد حمایتی سازمان بازرسی و نظر به قانون جهش مسکن و همچنین به جهت پیشگیری از هرگونه آسیب اجتماعی و تلاش در رفع نیاز مسکن نیروهای خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن توجه به مصائب حاصل از بلایای طبیعی اخیر از جمله زلزله خوی می‌بایست مساله اصلاح کاربری زمین‌های موسوم به فرودگاه اضطراری خوی حل و فصل شود.

در این راستا حسب دستور سرپرست معاونت سیاسی و قضایی و پیگیری‌های بعمل آمده مجتبی جامعی، سرپرست بازرسی کل امور نظامی، امنیتی و نهادها، با دعوت از سردار سرتیپ دوم پاسدار شعبان‌تیلا رئیس بازرسی ومهندس نامجو معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وتنی چند از مدیران آن وزارتخانه جلسه‌ای برگزار کرد.

سرپرست بازرسی امور نظامی وامنیتی و نهادهای سازمان بازرسی با تشریح وظایف قانونی سازمان از آمادگی سازمان برای رفع مشکلات نیروهای مسلح درچارچوب قوانین ومقررات خبرداد.

جامعی گفت: با بررسی کلیه سوابق، موانع و مشکلات این موضوع، وعدم وجود شاکی خصوصی واحراز مالکیت اراضی از حیث اخذ اذن مقام معظم فرماندهی کل قوا در سیر مراحل تغییرمالکیت وکاربری، حمایت از اعضای تعاونی مسکن ارتش که عموماً اعضای آن از رزمندگان و پرسنل خدوم نیروهای مسلح و پیشگیری تبعات اجتماعی و امنیتی از اصلی‌ترین مواردی هستند لزوم پیگیری و اجرای این موضوع را  بیش از پیش ضروری کرده است.

در این دیدار معاون وزیر دفاع و رئیس بازرسی این وزارت ضمن اشاره به دغدغه‌ها وتبعات امنیتی و اجتماعی چالش اراضی موسوم به فرودگاه اضطراری خوی توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -