سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 09:00
  • تعداد بازدید خبر : 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر خدائیان: سازمان بازرسی ترک فعل دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را احصاء کرده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی ترک فعل دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را احصاء کرده است، گفت: این دستگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور،  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه روز چهارشنبه (۲۷ مهر) با منتخبین علمی، فرهنگی و ورزشی نابینا و ناشنوا سراسر کشور دیدار کرد.

خداییان رئیس سازمان بازرسی در این دیدار اظهار کرد: پس از تاکیدات سال گذشته رئیس دستگاه قضا در زمینه نظارت بر نحوه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، سازمان بازرسی سازوکار مشخصی را در زمینه نظارت بر نحوه اجرای این قانون تعریف کرد.

وی با اشاره به امتیازات خوب و مناسبی که برای معلولان در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در نظر گرفته شده است، گفت: تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، متناسب سازی اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل، رایگان کردن حمل و نقل درون شهری و نیم بها کردن حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی، در نظر گرفتن سهمیه‌های اختصاصی و همچنین تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتن معلولان، از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای این عزیزان در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به عدم راه اندازی صندوق حمایت از معلولان گفت: با وجود آنکه چند سالی از اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گذرد اما هنوز صندوق حمایت از معلولان به خوبی فعال نشده و مجوزهای لازم را نگرفته و تامین اعتبار نشده است.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه در حال حاضر بازرسی‌ها در زمینه نظارت بر روند اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان رو به اتمام است، عنوان کرد: در جریان این بازرسی‌ها مشخص شد بسیاری از دستگاه‌هایی که قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای آنها تکالیفی را در نظر گرفته بود، به تکالیف خود عمل نکردند و بودجه‌هایی که ذیل این قانون پیشبینی شده بود نیز اختصاص داده نشده است.

خداییان با بیان اینکه سازمان بازرسی ترک فعل دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را احصاء کرده است، گفت: این دستگاه‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی