سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1394/04/10 - 17:18
  • تعداد بازدید خبر : 14002
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دیدار و گفتگو بازرس‌کل هرمزگان با رییس‌کل دادگستری استان:

برنامه و اقدامات بازرسی استان هرمزگان در هفته قوه قضاییه

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان در اداره کل بازرسی استان حضور یافت و با بازرس‌کل و کارشناسان این اداره کل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان در اداره کل بازرسی استان حضور یافت و با بازرس‌کل و کارشناسان این اداره کل دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوالفتح ابوالهادی بازرس‌کل هرمزگان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و خیرمقدم به رییس‌کل دادگستری استان و هیأت همراه به تشریح اقدامات مهم و اثرگذار اداره کل بازرسی در استان پرداخت و گفت: بازرسی هرمزگان با تعداد محدود نیروی انسانی باید بالغ بر 130 دستگاه اجرایی در استان را مورد بازرسی قرار دهد.

ابوالهادی همچنین با اشاره به انجام انواع بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: سال گذشته 1114 مناقصه و 121 مزایده دستگاه‌های اجرایی به ارزش تقریبی 23 هزار میلیارد ریال از طریق سامانه نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی مورد نظارت قرار گرفت.

بازرس‌کل استان هرمزگان ادامه داد: در سال جاری تعداد 252 فقره معاملات به مبلغ  5.730.325.230.225 ریال   ریال به این اداره کل اعلام که تعداد 4 فقره آن به مبلغ 318.236.565.500 ریال لغو یا تجدید گردیده است.

وی با اشاره به پرونده زمین‌خواری قشم افزود: در این مورد بیش از 50 هکتار زمین شامل 20 هکتار در فرودگاه قدیم و 30 هکتار در درگهان قشم طی دو روز توسط سازمان منطقه آزاد قشم در سال 90 واگذار شده است.

ابوالهادی خاطرنشان کرد: به‌محض اطلاع از موضوع پیگیری‌های لازم در خصوص برخورد قانونی با عوامل دخیل در واگذاری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل بازرسی از طریق تشکیل پرونده کیفری در مراجع معمول گردیده لیکن از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و مدیران منطقه آزاد قشم انتظار می‌رود به‌منظور جبران خسارت وارده که ناشی از نقض قوانین و موازین در این واگذاری‌ها به بیت‌المال وارد آمده از طریق طرح دعوی حقوقی نیز جهت بازپس‌گیری اراضی به‌عمل آورند که تا هم‌اینک این مهم محقق نشده است.

ابوالهادی خاطرنشان کرد: از مدیران منطقه آزاد قشم و شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه انتظار می‌رود که برای جبران خسارت‌های وارد شده به بیت‌المال از طریق طرح دعاوی حقوقی نیز جهت بازپس‌گیری پی گیری به عمل آورند که تا این لحظه اهتمام لازم به عمل نیامده است.

در ادامه حجت‌الاسلام اکبری رییس‌کل دادگستری استان گفت: وجود بازرسی همیشه به معنای برخورد و دستگیری نیست بلکه بازرسی‌ها بیشتر برای کمک به دستگاه‌ها انجام می‌شود تا سوء جریان به حسن جریان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کار دقیقی بر عهده دارد و هدف نظارت و بازرسی بررسی عملکرد حاکمیت است اظهار داشت: ضمن انجام بازرسی باید به این نکته توجه داشته باشد که جرأت و جسارت مدیران به دلایل گوناگون سلب نشود.

وی یادآور شد: اگر بازرسی با این ظرفیت بالایی که دارد مورد عنایت و تقویت قرار گیرد، مسئله فساد که موجب دغدغه مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام شده به کمترین میزان می‌رسد.

حجت‌الاسلام اکبری بیان داشت: سازمان بازرسی نقش پیشگیرانه ، اصلاحی و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد و پس از آن وظیفه گزارش دهی و پیگیری موضوع در محاکم قضایی را نیز باید انجام دهد تا موجب کاهش دغدغه‌ها شود.

 

دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بندرعباس در هفته قوه قضائیه

ابوالفتح ابوالهادی بازرس‌کل استان هرمزگان به همراه رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، معاونین و روسای دادگستری‌ها و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان و جمعی از قضات با آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بندرعباس دیدار کردند.

 

غبارروبی گلزار شهدا

همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه بازرس‌کل استان هرمزگان به همراه کارکنان این اداره کل در گلزار شهدای بندرعباس حضور یافتند و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در چهارمین روز از هفته قوه قضائیه، مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدا هرمزگان با حضور بازرس‌کل استان هرمزگان و کارکنان این اداره کل برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن غبارروبی مزار شهدا با قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کرده و با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

 

حضور در نماز جمعه شهر بندرعباس

در پنجمین روز از هفته قوه قضائيه ابوالفتح ابوالهادی بازرس‌کل استان به همراه جمعي از كاركنان بازرسی‌کل استان هرمزگان در صفوف نماز عبادي سياسي جمعه شهر بندرعباس حضور يافتند.

در ادامه برنامه‌های گراميداشت هفته قوه قضائيه ، بازرس‌کل استان و جمعی از كاركنان بازرسی‌کل استان هرمزگان به همراه ساير مسئولان و كاركنان قضايي استان، همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضائيه ضمن حضور در برنامه ملاقات مردمی و پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم در حوزه مسئولیت بازرسی، در صفوف نماز عبادي سياسي جمعه شهر بندرعباس حضور يافتند.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم