سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/14 - 15:04
  • تعداد بازدید خبر : 165
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بازرسی کل استان آذربایجان غربی:

28 موضوع کلان در قالب بازرسی‌های برنامه ای در آذربایجان غربی دنبال می‌شود

بازرس کل استان آذربایجان غربی از بررسی 28 موضوع کلان ابلاغی از سوی سازمان درسال جاری در قالب بازرسی‌های برنامه‌ای برای این استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، دومین نشست هم اندیشی و تعامل بازرسی کل استان با مجموعه دادگستری‌کل آذربایجان غربی، با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان مرکز استان و جمعی از معاونان، مستشاران و قضات شعب تخصصی رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اداری دادگستری آذربایجان غربی در محل سالن جلسات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بازرسی کل استان برگزار شد.

بازرس کل استان آذربایجان غربی در این نشست، طی سخنانی با اشاره به تعامل خوب و سازنده بین مجموعه بازرسی کل استان و مجموعه دادگستری، با تقدیر از حمایت‌ها و نگاه ویژه رئیس کل دادگستری استان به مجموعه بازرسی کل استان که موجب تقویت و حصول نتایج بهتر در اقدامات و پرونده‌ها شده است، اظهار امیدواری کرد با رویکرد جدید و تقویت این همکاری‌ها، با افزایش تعاملات و هم همفکری بیشتر بتوان در مسیر تحقق اهداف مشترک، پیشگیری از بروز تخلفات و فساد و نیز مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی و اداری، قدم‌های مثبت و اثربخش‌تر برداشت.

روح‌الله محبوبی در ادامه ضمن تشریح وظایف و اقدامات صورت گرفته توسط بازرسی کل استان در طول یک سال گذشته، با اشاره به رهنمودها و تأکیدات رئیس سازمان در خصوص پرداختن به موضوعات و پرونده‌های کلان، اظهار کرد: بازرسی کل استان ضمن بررسی 28 موضوع کلان ابلاغی از سوی سازمان درسال جاری درقالب بازرسی‌های برنامه‌ای که شامل موضوعاتی نظیر ؛ آلودگی هوا و ریزگردها، برخورد با ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تنش آبی، قراردادهای دستگاه‌های اجرائی و... می شود، دیگر موضوعات مهم واساسی استان را دنبال می‌کند.

وی به تشریح برخی از موضوعات مهم استان پرداخت و افزود: معادن، پروژه‌های راکد، پیشگیری از جرم در موضوعات تصمیم ساز و مساعدت به دستگاه‌های اجرایی در جهت انجام وظایف و تکالیف مقرر قانونی و اعتمادسازی بین دستگاه‌های اجرایی و نیز تلاش برای تحقق حقوق عامه، توزیع و پخش دارو و تخلفات احتمالی در حوزه دارو و درمان و نحوه محاسبه حقوق دولتی و همچنین در بحث تحقق شعار سال، حمایت از شرکت‌های دانش بینان و سرمایه گذاران استان و ایجاد زمینه‌های رشد و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله محصولات معدنی نیز در دستور کار قرار دارد و با تلاش مضاعف و مصمم‌تر از گذشته، درجهت تحقق آنها اقدام می‌کند.

عتباتی، رئیس کل دادگستری استان نیز طی سخنانی با تقدیر و تشکر از عملکرد مجموعه بازرسی کل استان، سازمان بازرسی را یک نهاد مقتدر در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی و اداری خواند و اعلام کرد: دستگاه قضائی استان مجموعه بازرسی را به عنوان یک ظرفیت ارزشمند و کاملا فنی و تخصصی، بازوی توانمند و یار و یاور خود میداند و انتظار می رود در ادامه مسیر نیز پرتلاش و مقتدرانه توام با دقت و ظرافت بیشتر در راه مبارزه و برخورد عملی و اثربخش با مظاهر فساد و تخلف در دستگاه‌های اداری استان به مبارزه خود ادامه دهد و پاسخگوی شکایات، انتظارات و نیازهای عموم مردم استان از این مجموعه باشد.

مجیدی دادستان مرکز استان نیز طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی و تعامل پیرامون موضوعات با اهمیت ضروری است.

وی با ارائه پیشنهادهایی برای افزایش دقت در رسیدگی به پرونده‌های مطروحه، گفت: با افزایش هماهنگی و تعامل بین دو مجموعه علی‌الخصوص استفاده از نظرات کارشناسی و تخصصی بازرسان توسط مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده‌ها میتوان به نتایج مثبت و قابل قبولی دست یافت.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی