سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/10/13 - 11:55
  • تعداد بازدید خبر : 380
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با پیگیری بازرسی‌کل استان بوشهر؛

پروژه 9 ساله احداث بزرگراه اهرم– برازجان دوباره فعال شد

بازرس‌کل استان بوشهر از پروژه احداث بزرگراه اهرم– برازجان– گناوه– دیلم (محدوده اهرم– برازجان) که افتتاح آن تاخیر چندین ساله داشته و باعث نارضایتی عمومی به جهت وجود نقاط حادثه خیز و تصادفات و تلفات جانی در مسیر مذکور شده، به صورت میدانی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان بوشهر،‌ اجرای پروژه بزرگراه اهرم – برازجان از راه‌های شریانی استان و یکی از مهمترین پروژه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر طی سال‌های اخیر بوده است. این پروژه که قرارداد آن در سال1390 منعقد شده به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبارات و عدم تعیین و تکلیف معارضین اراضی دارای 65 درصد عقب‌ماندگی در پیشرفت فیزیکی بود. نظر به توقف پروژه و از آنجا که پیمان مذکور در تاریخ 31 شهریورماه سال 1393 خاتمه یافته و هر ساله تمدید می‌شد و از جهت رفع نقاط حادثه‌خیز با اهمیت است، بازرس‌کل استان بوشهر با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان و ناظران، مشاور و پیمانکار پروژه در محل کارگاه احداث این بزرگراه حضور یافت و شرایط را از نزدیک بررسی کرد.

در جریان این بازدید ضمن بررسی مشکلات کارفرما و پیمانکار، تمهیدات لازم در خصوص رفع مشکلات مطروحه اتخاذ و دستورات لازم جهت شروع کار پروژه صادر شد که از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده، پرداخت مبلغ 20 میلیارد ریال طی 15 روز آتی به پیمانکار جهت خرید قیر و آسفالت قسمتی از پروژه است.

همچنین در این جلسه مقرر شد گروه نظارتی شامل سربازرس گروه تولیدی بازرسی کل استان، معاون اداره‌کل راه و شهرسازی و ناظرین پروژه به صورت هفتگی از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بازدید کنند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -