سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/09/01 - 11:24
  • تعداد بازدید خبر : 93
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در سفر یک روزه رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

رئیس منطقه 3 سازمان: عملکرد بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه و کشور شاخص و قابل تقدیر است/ دستوراتی برای رفع مشکلات مالیاتی یک شرکت دانش بنیان/ رئیس‎کل دادگستری استان؛ عقلانیت و صلابت در عملکرد بازرسی کل استان مشهود است

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور در سفر یک روزه به استان کهگیلویه وبویراحمد، با حضور در نشست شورای اداری بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: عملکرد بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه و کشور شاخص و قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم اکرمی در این نشست ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و محکوم کردن جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: مردم غزه مردمی با شرافت و شجاع هستند که برای دفاع از سرزمین خود از جان خود می‌گذرند اما زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند.

وی افزود: سکوت مجامع بین المللی و برخی کشورهای عربی و منطقه، در قتل و عام کودکان و زنان بی گناه در غزه مایه تاسف و شرمساری است.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت کاری سخت و پر استرس است، یادآور شد: باهمه این سختی‌ها وقتی نتیجه عملکرد آنها اثر بخشی لازم را پیدا می‌کند، برای بازرس از لحاظ وجدانی و برای سازمان از بعد نظارتی و مبارزه با فساد که رسالت اصلی سازمان است، بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود.

اکرمی خاطرنشان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، مردمی خونگرم، مهمان‌نواز و حماسه‌ساز در عرصه‌های مختلف هستند و با وجود محیط اجتماعی و فضای قومی و قبیله ای که اکثرا رابطه خویشاوندی نسبی و سببی با هم دارند، عملکرد بازرسی کل استان در منطقه و کشور، شاخص، قابل تقدیر و ارزشمند است.

 دیدار رئیس منطقه ۳ بازرسی کل کشور با رئیس دادگستری استان

 رئیس منطقه ۳ بازرسی کل کشور در ادامه سفر خود به استان به همراه معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه 3و بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دادگستری با رئیس‌کل دادگستری استان دیدار کرد.

در این دیدار رئیس منطقه 3 سازمان، ضمن تشریح عملکرد بازرسی کل استان‌ها در منطقه 3 گفت: بازرسان در بازرسی کل استان‌ها افرادی مومن، انقلابی و دارای تحصیلات عالیه هستند که در جهت مبارزه با فساد و پیشگیری از تخلف در دستگاه‌های اجرائی با همه سختی‌ها شبانه روز تلاش می‌کنند.

اکرمی افزود: گزارشهای سازمان بازرسی مستند و مستدل هستند و تعامل خوب و مبتنی بر ضوابط و قانون دردادگستری‌ها در بحث مبارزه با فساد اثر بخش بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخیراً ایران به کنوانسیون مبارزه با فساد در بحث جرم انگاری ملحق شده واین می‌تواند نتایح خوبی داشته باشد.

محبوب افراسیاب با بیان اینکه بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای برجسته ای در استان انجام داده ، افزود: بازرسی ماهیت و جایگاه حقیقی خود را پیدا کرده است و عقلانیت و صلابت در عملکرد بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد مشهود است.

نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌های اصلی آینده کشور هستند

همچنین در ادامه سفر یک روزه، رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی به همراه معاون هماهنگی و برنامه ریزی منطقه 3، بازرس کل استان، سربازرس گروه امور اقتصادی و مدیر کل امور مالیاتی استان از بخش‌های مختلف شرکت دانش بنیان تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی (آریونت) در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج بازدیدکرد.

اکرمی با اشاره به بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صیانت از نخبگان، تاکید کرد: نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌های اصلی آینده کشورهستند، بنابراین دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان امور مالیاتی باید در جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور از این سرمایه‌های ملی به نحو شایسته حمایت کنند.

وی اظهارداشت: حمایت‌های قانونی سازمان بازرسی از شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان که بتوانند اشتغالزایی ایحاد کنند و در رشد اقتصاد کشور نقش داشته باشند ادامه دارد وانتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی درمشکلات پایه و زیرساختی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات خود، استفاده کنند.

در پایان این بازدید، نشست بررسی مشکلات شرکت دانش بنیان تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی آریونت با حضور رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی به همراه معاون هماهنگی و برنامه ریزی منطقه 3، بازرس کل استان، سربازرس گروه امور اقتصادی و مدیر کل امور مالیاتی استان برگزار و اکرمی رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی کل کشور دستورات لازم برای حل مشکل مالیاتی این شرکت را صادر کرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -  -