سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/04/18 - 12:36
  • تعداد بازدید خبر : 863
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
حجت‌الاسلام عرب انصاری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی استان بوشهر:

گلوگاه‌های فساد باید بسته شود/ موقعیت حساس بوشهر در نبرد اقتصادی

 

 

 

 

 

 

 

 

مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان بوشهر با حضور سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان بوشهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب انصاری در این مراسم استان بوشهر را خطه افتخارآفرینان دانست و اظهار داشت: مردم بوشهر در دفاع از مرزهای زمینی و دریایی و مبارزه با استعمار زبانزد کشور هستند.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور جغرافیای استان بوشهر را برای توسعه کشور دارای جایگاه بسیار ویژه‌ خواند و گفت: استان بوشهر امروز در مسیر خودکفایی کشور یک امیدگاه و محور برنامه‌ریزی‌های اقتصادی است.
عرب انصاری با تأکید بر ضرورت بسته شدن گلوگاه فساد تصریح کرد: اگر گلوگاه‌های فساد بسته نشود، به دنبال معلول رفته و از اصل ماجرا بازمی‌مانیم. در استان بوشهر که قطب اقتصادی است، باید به این مسائل بیشتر توجه ویژه شود.
وی با اشاره به حساسیت و اهمیت استان بوشهر گفت: به دلیل این اهمیت و حساسیت، بازرسی کل این استان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و پرونده‌های سنگینی در این استان وجود دارد و مدیری که وارد این استان می‌شود، باید بداند حجم معاملات و تعاملات مالی در این استان بسیار بالاست.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مدیریت ویروس کرونا در بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در ابتدای شیوع کرونا در کشور به‌واسطه پافشاری مقامات استانی بر مراقبت و پیشگیری، مدیریت بسیار خوبی در رابطه با این بیماری داشت اما الآن باعث تأسف است که آمار فعلی این‌گونه رشد داشته است. مسؤولان استان باید مثل قبل بر مواضع پیشگیرانه خود پافشاری کنند تا شیوع این بیماری دوباره مدیریت شود.
عرب انصاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی و بر اساس طرح تحول مجموعه قضایی، مدیران جدید نباید محدود به ساعات اداری باشند و همانند اوایل انقلاب با کار جهادی باید در راستای تحقق جهش تولید گام بردارند.
امید سحرخیز بازرس کل سابق استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به شیوه پیگیری تخلفات در استان بوشهر گفت: برای برخورد با فساد رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار داده‌ایم، چنانکه ایشان فرمودند که بین خطا و خیانت تفاوت است و نباید این دو مورد را با یک نگاه مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان اینکه دشمن دستگاه‌های اقتصادی کشور را هدف گرفته است، گفت: استان بوشهر قطب اقتصاد کشور است و سازمان بازرسی این رسالت را دارد که به‌عنوان مشاور دستگاه‌های اجرایی بر فعالیت این دستگاه‌ها نظارت کند تا جایی که راه‌های احتمال فساد بسته شود.
بازرس کل سابق استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های خود در این استان اظهار داشت: در دوران حضور در بوشهر، با پرونده‌هایی از جرائم سنگین اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی کشور مواجه بودیم که بدون مماشات و رسانه‌ای کردن، این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند و هم‌اکنون پرونده دارند.
وی با اشاره به ساخت‌وسازها و انشعابات غیرمجاز در استان بوشهر گفت: متأسفانه در یک منطقه از استان، میزان تغییر کاربری‌ها در سه سال اخیر، معادل 20 برابر سال‌های گذشته بوده که اغلب کشاورزی بوده و در رسانه‌ها به‌عنوان باستی‌هیلز بوشهر مطرح می‌شود.
سحرخیز ادامه داد: بعد ازاین گزارش، مسؤولان قوه قضائیه به این قضیه ورود کردند و با همکاری مجموعه قضایی استان بوشهر توانستیم بخشی از ساخت‌وسازها و انشعابات غیرمجاز را قطع و تخریب کنیم؛ البته همچنان این روند وجود دارد.
بنابراین گزارش در ادامه مراسم از زحمات امید سحرخیز بازرس کل سابق استان تقدیر و اسحاق شهبازی به‌عنوان سرپرست بازرسی کل استان بوشهر معرفی شد.
سحرخیز به‌عنوان مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان بازرسی کل کشور منصوب شده است.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم