سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/07/21 - 10:12
  • تعداد بازدید خبر : 522
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گزارش هشداری بازرس کل اردبیل به بانک مرکزی

بازرس کل استان اردبیل خبر داد: چندین فقره گزارش هشداری در سطح ملی توسط بازرسی کل اردبیل صادرشده است ازجمله گزارش رعایت آیین‌نامه وصول مطالبات غیر جاری مؤسسات اعتباری که موجب صدور بخش‌نامه از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها گردید.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان اردبیل، به مناسبت سی و نهمین سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور نشستی با حضور آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، رییس دادگستری استان اردبیل و اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان و جمعی از همکاران در بازرسی کل استان برگزار شد.

نورمحمد کاظمی الموتی در این نشست بابیان این خبر افزود: بازرسی استان اردبیل با نگاه اصلاحی به عملکرد مدیران و با رویکرد پیشگیرانه درصدد صیانت از مدیران بوده و با ارایه مشاوره، هشدار و تذکرات قانونی به مدیران، برای اصلاح امور گام برمی‌دارد که البته تعدادی از مدیران نیز تحت تعقیب اداری و کیفری قرارگرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل هم در این نشست ضمن گرامی داشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی را جزو حساس‌ترین مراکز نظارتی نظام جمهوری اسلامی خواند که وظیفه اصلی‌اش مبارزه با باور سوزی درزمینه فساد است.

وی ضمن اشاره به پیچیدگی تخلفات و سوء جریانات در دنیای امروز افزود: کشور ما در طول سالیان متمادی مورد هدف سرویس‌های جاسوسی کشورهای استکباری بوده است که با پیچیدگی‌های مختلف سعی در آسیب رساندن به همه حوزه‌ها مخصوصاً اقتصاد در داخل کشور هستند، لذا بازرسی نیز متعاقب آن باید بازرسی‌های خود را علمی و به‌روزرسانی کند.

سید حسن عاملی با اشاره به طراحی نظام حساس صیانتی بر پایه یافته‌ها، اضافه کرد: ریشه‌یابی فساد و اصلاح این ریشه‌ها در سطح کلان از اولویت‌های دستگاه‌های نظارتی به شمار می‌آید و سازمان بازرسی مانند دستگاه لرزه‌نگار باید کوچک‌ترین ارتعاشات مالی واداری را زیر نظر داشته باشد.

 در ادامه رییس کل دادگستری استان نیز با اشاره به تعامل بهینه بازرسی استان اردبیل با دادگستری استان، از تلاش‌های همکاران بازرسی تقدیر و تشکر نمود.

در پایان از نمایشگاه دستاوردهای پنج‌ساله بازرسی کل استان اردبیل بازدید به عمل آمد.

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -