سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/01/15 - 14:10
  • تعداد بازدید خبر : 323
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گزارش بازرس‌کل استان ایلام درباره سرکشی از مراکز درمانی مرتبط با کرونا در تعطیلات

بازرس‌کل استان ایلام در جلسه ستاد کرونای استان گزارشی از مهمترین نتایج اعمال نظارت در روزهای منتهی به پایان سال و ایام تعطیلات سال جاری در سرکشی از مراکز درمانی مرتبط با کرونا ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان ایلام، مهدی اصلانی در این نشست گفت: در بازرسی‌هایی که هیأت بازرسی اعزامی در پایان سال 1399 تاکنون در بازدیدهای سرزده از نحوه ارایه خدمات و وضعیت اقلام دارویی و تجهیزات درسطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان داشته است، ایرادات و موضوعاتی احصا شده که مراتب برای اصلاح و بهبود روندها به مراجع مربوط اعلام شده است.

بازرس‌کل استان ایلام همچنین در خصوص مدت زمان پاسخ تست‌های کرونا هم خواستار تسریع در این حوزه شد و بر بهره‌گیری از ظرفیت آزمایشگاه‌های بخش خصوصی همراه با نظارت‌های لازم، زمینه افزایش انجام تست‌ها توسط اشخاص متقاضی برای شناسایی بموقع بیماران مبتلا به کرونا و تقویت طرح بیماریابی بخصوص طرح جهادی شهید سردار سلیمانی اشاره داشته و بر تهیه و تولید محتوا توسط مرکز صدا وسیما استان و رسانه‌ها با هدایت و همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی برای بالا بردن حساسیت‌ها و توجهات مردمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا نیز تأکید شده است، حضور مسئولان‌ارشد استان در مناطقی که رنگ‌بندی‌ها بسمت شیوع گستردگی ویروس کرونا می‌رود، باعث ایجاد حساسیت مثبت در مردم و مسئولان منطقه برای اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم در پیشگیری و مقابله با چرخه ویروس کرونا خواهد بود و برنامه‌های بازدید استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی در ایام تعطیلات نوروز سال جاری در شهرستان‌های در معرض شیوع بیشتر بیماری کرونا برای تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی مفید بود.

استاندار ایلام نیز در این جلسه با اعلام هشدار این مطلب که کاهش معنادار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شیب صعودی شیوع کرونا در مناطق مختلف استان شده گفت: غفلت وعادی‌انگاری باعث تغییر شرایط کرونا در منطقه شد.

وی نقش مردم در تمام صحنه‌ها را اساسی و راهبردی خواند و افزود: مردم آگاه استان باید در مهار وکنترل ویروس کرونا بازهم نقش‌آفرینی کنند.

دکتر کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این جلسه بازگشت مسافران نوروزی به استان را یکی از چالش‌ها کرونایی استان خواند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -