سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 15:32
  • تعداد بازدید خبر : 277
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس کل لرستان خواستار شد؛

پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی در لرستان/ تشکیل کمیته رصد مدیران

بازرس کل استان لرستان بر ضرورت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی استان لرستان، سعید رازانی در جلسه آگاه سازی  مدیران پیرامون رعایت قوانین و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اظهار کرد:  به منظور حفظ بی طرفی کامل دست اندرکاران انتخابات (مدیران، هیأت‌های اجرایی) کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رصد مدیران (بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری استان لرستان) به ریاست بازرسی کل استان لرستان تشکیل شده است.

وی در ادامه مواد 13، 73، 74 و 75 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد و گفت: در صورت تخطی مدیران و کارکنان از مقررات مذکور، حسب گزارش مراجع اطلاعاتی برخورد قانونی لازم با آنها به عمل خواهد آمد.

رازانی افزود: با توجه به اینکه بعد از اعلام صلاحیت ها شور انتخاباتی بیشتر خواهد شد و کاندیداها خود را بیشتر در معرض افکار عمومی قرار می‌دهند و احتمال دارد تحت عناوین مختلف ادارات استان نیز در این وادی قرار بگیرند انتظار می‌رود با جمع‌آوری اخبار و اطلاعات به جرایم و تخلفات رسیدگی شود.

بازرس کل استان لرستان بر ضرورت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم تاکید کرد و یادآور شد: در جلسات آتی با دعوت از مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارشاد آنها اقدام خواهد شد تا با اتخاذ تدابیر لازم از بروز تخلفات انتخاباتی پیشگیری شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بیان کرده‌اند انتخابات دارای 4 راهبرد اساسی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت است؛ خواستار توجه به این موضوع شد.

در این جلسه رئیس‌کل دادگستری و استاندار لرستان نیز مطالبی را در خصوص نحوه برگزاری انتخابات و رعایت قوانین ذی‌ربط ارائه کردند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -