سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/08/24 - 12:44
  • تعداد بازدید خبر : 513
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس‌کل دادگستری استان زنجان:

پرونده‌های سازمان بازرسی باید خارج از نوبت رسیدگی شود

جلسه اخیر شورای قضایی استان زنجان به میزبانی بازرسی‌کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بازرسی‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رییس‌کل دادگستری استان در جلسه این جلسه ضمن تبریک انتصاب آقای خمسه به سمت بازرس‌کل استان زنجان و تقدیر از زحمات آقای شعبانی بازرس‌کل سابق استان، گفت: ان‌شاءلله با مدیریت جدید بازرس‌کل استان که از همکاران خوب، ساعی و پرتلاش است، کما فی‌السابق شاهد توفیقات بیشتر در این حوزه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه همگان به اهمیت بازرسی و نظارت از دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بازرسی واقف هستند، یکی از اولویت‌های سه‌گانه و مهم سال جاری در قوه‌قضاییه مبارزه با فساد دانست و گفت طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات آیت‌الله رییسی، تنها اعلام فساد و کشف آن حل مشکلی را نمی‌کند، بلکه آنچه بسیار خوشحال‌کننده است، مقابله با فساد در کمترین زمان از کشف آن است و باید با عوامل آن مقابله شود.

وی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های بازرسی نباید مشمول پرونده‌های نوبت‌دار شده و باید این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود به خصوص اگر فساد در دستگاه‌های دولتی باشد، که این مورد دیگر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که مردم به مسئولان حساس‌تر هستند.

رییس‌کل دادگستری استان، سازمان بازرسی کل کشور را دیده‌بان و ناظری امین در حوزه مقابله با فساد در حکومت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: نظارت سازمان بازرسی یک نظارت عام است که شامل همه دستگاه‌های دولتی می‌شود و از این جهت وظایف این سازمان سنگین‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: سازمان بازرسی باید با تقویت وسایل و امکانات لازم و ضروری به سراغ کشف فساد برود و قدم‌های محکمی در این راستا بردارد. ما خودمان را باید مجهز کنیم و با یک مأموریت ویژه‌تری به سراغ فساد و مبارزه با آن برویم تا ضمن کشف فساد و بر مبنای فساد صورت گرفته، مستندسازی انجام داده و فاسدین را تحویل مقامات قضایی دهیم.

وی ادامه داد: کسی که مرتکب فساد شده، نتیجه فساد خود را باید فوری ببیند و نباید وقفه‌ای در این مورد انجام شود چرا که مبارزه با فساد باید دقیق، جدی و فوری انجام شود. البته از مدیران شایسته پاکدست باید حمایت کنیم.

رییس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: کسی که باید یک فعل را انجام دهد اگر آن فعل را انجام ندهد، ترک فعل کرده که قانون‌گذار برای آن نیز مجازات تعیین کرده است.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -