سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/12/04 - 11:33
  • تعداد بازدید خبر : 798
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت بازرسی‌کل استان سیستان و بلوچستان بر نحوه خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید

بازرس‌کل استان سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز ۱۴۰۱ از روند ذخیره‌سازی و تامین میوه شب عید مردم از سردخانه‌های استان بازدیدکرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان سیستان و بلوچستان، محمدرضا شهریاری‌نژاد بازرس‌کل استان در حاشیه این بازدید گفت: در بازدیدهای میدانی انجام شده در خصوص تنظیم بازار میوه برای ایام پایانی سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ و با عنایت به سهمیه 350 تن پرتقال از نوع والن جنوب (جیرفت) 250 تن سیب درختی اشنویه، برای استان هم‌اکنون  250 تن سیب وارد سردخانه هامون ثمر زاهدان شده است و خرید حضوری پرتقال نیز توسط نمایندگان تعاون روستایی استان انجام خواهد شد.

شهریاری‌نژاد در این بازدید نسبت به تامین پرتقال تخصیصی به استان با لحاظ کیفیت، رعایت اصول فنی در نگهداری و شرایط مندرج در دستورالعمل‌های و بسته‌بندی‌های 5 تا 7 کیلو تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: روند بازرسی، همچون سال‌های گذشته از زمان تهیه و ذخیره‌سازی میوه در سردخانه‌ها گرفته تا رسیدن به سفره مردم زیر ذره‌بین بازرسان این سازمان است.

بازرس‌کل استان سیستان و بلوچستان در پایان ضمن اشاره به اهمیت پیاده‌سازی طرح توزیع کالای اساسی به‌صورت اینترنتی و تحویل درب منازل خواستار عملیاتی نمودن و استارت این خدمت از مسئولان تعاون روستایی استان شد و خاطرنشان کرد: همواره یکی از راه‌های ایجاد ثبات و کاهش قیمت و خودکنترلی بازار ایجاد، افزایش و گسترش خدمات در بازارچه‌های محلی عرضه مستقیم کالا بوده که به همین منظور و پیرو تأکیدات و پیگیری‌های قبلی بازرسی‌کل استان از ستاد تنظیم بازار شاهد شروع به ساخت چند بازارچه به‌صورت هم‌زمان در استان (زاهدان و چابهار) هستیم که امید است مسئولان امر ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوطه در نحوه واگذاری غرف، تا قبل از سال 1401 و شروع عید نوروز آن‌ها را به افتتاح برسانند.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -