سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/10/13 - 14:37
  • تعداد بازدید خبر : 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست مشترک دادستانی زنجان با بازرسی/ نقش مهم بازرسی در مبارزه با فساد و قانون شکنی

نشست مشترک دادستان محترم عمومی و انقلاب استان زنجان با بازرس کل استان، معاونین، سربازرسان و بازرسان در محل بازرسی کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان دکتر بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب زنجان با حضور در بازرسی کل استان زنجان نشست صمیمی با کلیه همکاران این بازرسی برگزار کرد.

ابوالفضل خمسه بازرس کل استان زنجان در ابتدای این بازدید گفت: با اشراف و رویکردی که دادستان مرکز استان نسبت به موضوعات و فرآیند تهیه گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور دارند، ظرفیت مهمی را در تشخیص تخلفات و جرائم ارتکابی دستگاه‌های بازرسی شونده برای این بازرسی کل ایجاد کرده‌اند.

وی ضمن تشکر از دادستان مرکز استان پیرامون تشکیل جلسات پیگیری پرونده‌های بازرسی کل استان به حضور این بازرسی کل و انتخاب یکی از معاونین در این خصوص افزود: البته با دیدگاه نوآورانه دادستان مرکز استان گزارش‌های بازرسی که به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شده‌اند در چارچوب اختیارات قانونی، نتایج این گزارشات را کتبی پیگیری و رصد می‌کنند.

دادستان مرکز استان، نیز در ادامه ضمن تبریک به مناسبت انتخاب برخی بازرسان این بازرسی کل به عنوان بازرس برتر بیان کرد: مبارزه با فساد، قانون‌شکنی و صیانت از حقوق بیت المال در رأس وظایف قوه قضائیه است که سازمان بازرسی کل کشور در این مبارزه نقش اساسی دارد.

بهروز عباسی در خصوص فرآیند رسیدگی به گزارش‌های بازرسی در محاکم قضایی، گفت: با توجه به تعدد بالای پرونده‌ها معمولاً اطاله رسیدگی پیش می آید لیکن بازرسان، پیگیر گزارش‌های خود باشند. زیرا برای انجام امور، 30درصد به انجام کار و 70درصد برای پیگیری و به نتیجه رساندن آن اختصاص دارد لذا پیگیری مستمر و با انگیزه، رمز موفقیت در حصول نتیجه است.

وی پس از استماع دیدگاه برخی همکاران بازرسی کل استان زنجان پیرامون گزارش‌ها و فرآیند رسیدگی به آنها عنوان داشت، بهترین نیروها در این بازرسی کل وجود دارند. بنابراین در نظارت و بازرسی خود، سعی شود در گام اول پیشگیری، هشدار، صیانت و سپس اقدامات بعدی صورت پذیرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -