سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/09/09 - 12:11
  • تعداد بازدید خبر : 500
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
ایلام

نشست مشترک بازرسی‌کل استان ایلام با مسئولان نظارت بر بازار استان

نشست هم‌اندیشی با موضوع تشدید و هدفمندکردن نظارت بر قیمت کالاهای اساسی با ادارات‌کل صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف با حضور معاون اقتصادی استاندار و جانشین دادستان ایلام در بازرسی‌کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بازرسی‌کل استان ایلام، در این جلسه عیسی هواسی ضمن تشریح وضعیت کنونی بازار و عدم رضایت عمومی از افزایش قیمت­ها، خواستار تشدید و هدفمند کردن نظارت­ها شد و به مصادیقی از افزایش قیمت که در قالب تخفیف­های غیرواقعی به منظور عادی­سازی قیمت­ها صورت می­گیرد، اشاره کرد.

بازرس‌کل استان با بیان اهمیت و نقش نظارت در سالم­سازی بازار و ایجاد احساس رضایت در مردم، به تفاوت‌های گرانی و تورم با گرانفروشی در جامعه اشاره کرد و خواستار برخورد جدی و هدفمند با گرانفروشی شد.

وی ضمن تاکید بر هدفمند کردن نظارت­ها، خواستار تهیه بانک اطلاعاتی از قیمت محصولات کالاهای اساسی در بازار و نظارت بر افزایش قیمت رسمی این کالاها توسط تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی و تهیه گزارش تخلفاتی برای تولیدکنندگان متخلف و ارسال گزارش آنها به استان محل استقرار آنها شد.

هواسی در این جلسه ضمن تاکید بر مغفول ماندن زنجیره توزیع و عدم کنترل میزان ورود و خروج کالاهای اساسی، گفت: ادارات استانی در استفاده کامل از ظرفیت سامانه­های مرتبط اتمام جدید داشته باشند. همچنین با توجه به عدم بازدارندگی جرایم مندرج در قانون تعزیرات حکومتی، از سایر ظرفیت­های بازدارنده مانند کمیسیون ماده 11، پلمپ و ... به کار گرفته شود.

در این جلسه ادارات‌کل صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، جانشین دادستان و معاون اقتصادی استاندار ایلام ضمن ارائه آمار عملکرد، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

طبق اعلام سازمان صمت، در سال جاری بیش از 46 هزار بازرسی توسط سازمان صمت انجام شده که منجر به تشکیل 1779 پرونده شده است. همچنین 672 بازرسی مشترک در استان با حضور دادسرا، تعزیرات حکومتی، اصناف، بسیج و... انجام شده است.

 بر اساس اعلام تعزیرات حکومتی در سال جاری 2843 پرونده در حوزه خدمات، قاچاق و بهداشت تشکیل و رسیدگی شده که منجر به صدور جریمه به مبلغ 167 میلیارد ریال گردیده است.

رییس اتاق اصناف استان ضمن تشریح مشکلات اصناف و بازاریان خواستار حمایت از بازاریان سالم و آسیب دیده از کرونا شد.

جانشین دادستان ایلام ضمن تشریح عملکرد کمیته مایحتاج عمومی، عدم استفاده کامل از سامانه جامع انبارها، عدم احصاء کالاهای هدف و نبود آمار دقیقی از میزان کالاها در استان و نقش پررنگ دلال­ها در افزایش قیمت را مشکلات اساسی حوزه اعلام کرد.

معاون اقتصادی استاندار ضمن تشکر از احساس وظیفه و همراهی بازرسی‌کل استان در حوزه نظارت بر بازار، به تاثیر عوامل متعدد در افزایش قیمت بازار اشاره و نبود میادین میوه و تره­بار شهرداری، القاء ناامیدی در جامعه، تحریم­ها و... را عوامل موثر بر افزایش قیمت عنوان کرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -