سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/05/02 - 13:49
  • تعداد بازدید خبر : 411
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مشکل چندین ساله تخصیص آب به بیش از 1500 هکتار از اراضی کشاورزی کلات با ورود بازرسی کل خراسان رضوی رفع شد

با حضور سرزده بازرس‌کل استان خراسان‌رضوی و هیات بازرسی‌کل استان در شهرستان کلات رسیدگی به مشکلات این شهرستان در دستور کار بازرسی‌ کل استان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان رضوی؛ در ادامه نظارت بر دستگاه‌­های اجرایی و کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان در تاریخ 28 و 29 تیر ماه، بازرس‌ کل استان و یک هیات بازرسی 15 نفره از بازرسی کل استان، از 22 دستگاه اجرایی شهرستان کلات بازرسی کردند که در نتیجه این بازرسی، 7 نامه هشداری صادر و 6 پرونده بازرسی موردی تشکیل شد.

همچنین با حضور حجت‌الاسلام موسی فتوحی بازرس‌کل استان خراسان رضوی مشکل تخصیص آب به بیش از 1500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان حل شد.

گفتنی است این مشکل به اختلاف شرکت آب منطقه‌ای با اداره‌کل جهادکشاورزی استان در خصوص تخصیص آب سر قره تیکان و چهچه برای کشاورزی باز می‌گشت.

بنابراین گزارش، در این راستا جلسه‌‌ای با حضور بازرس کل استان خراسان رضوی، فرماندار شهرستان، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرعامل آب منطقه‌‌ای و کارشناسان ذی‌‌ربط در محل ساختمان اداری سد تشکیل و نظرات آن‌ها مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. پس از بررسی راهکارهای مختلف حل مسئله، در نهایت بر راهکار مورد قبول طرفین اجماع و مشکل عدم تخصیص آب به کشاورزان که چند سال به طول انجامیده بود، حل شد.

همچنین با حضور بازرس‌کل استان خراسان رضوی، جلسه‌ای در خصوص مشکل شهرستان کلات در زمینه عدم وجود زمین برای واحدهای تولیدی و صنعتی در تنها ناحیه صنعتی موجود در شهرستان (ناحیه صنعتی زاوین) با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد که پیگیری این موضوع در دستور کار بازرسی‌کل استان قرار گرفت.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -