سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/04/08 - 10:31
  • تعداد بازدید خبر : 525
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در برنامه زنده رادیویی صبح مازندران بیان شد:

مبارزه با فساد در دستگاه‌های اداری و اجرایی نه تنها تکلیف قانونی سازمان بازرسی کل کشور، بلکه یک مطالبه جدی عمومی است

بازرس‌کل استان مازندران در آخرین روز هفته قوه‌قضاییه مهمان برنامه زنده صدای مازندران بود.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان، محمدحسن اسدی کیپایی در این برنامه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران با وفایش، وظیفه مبارزه با فساد در دستگاه‌های اداری و اجرایی را به موجب اصل 174 قانون اساسی در راستای حق نظارت قوه‌قضاییه، برعهده سازمان بازرسی کل کشور خواند و اهمیت پرداختن به این امر را در فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین سند تحول قضایی بر همگان آشکار دانست.

بازرس‌کل استان مازندران اظهار داشت: وظیفه مبارزه با فساد در جهت ارتقاء سلامت اداری که یکی از محورهای اصلی 7 گانه سند تحول قضایی در دوره جدید ریاست قوه‌قضاییه می‌باشد بر عهده دستگاه‌های نظارتی است.

رییس شورای دستگاه‌های نظارتی استان مازندران با بیان اینکه این شورا و به طور خاص سازمان بازرسی در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی قوه‌قضاییه، این مهم را مطالبه جدی عمومی می‌داند افزود: برای تحقق این خواسته هر شهروند باید یک نیروی مبارزه با فساد باشد و ما در سازمان بازرسی به گرمی دستان گزارشگران فساد را فشرده و این را در جهت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم.

ایشان راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد را یکی از مهمترین اقدامات در راستای سند تحول‌قضایی توسط سازمان بازرسی کل کشور خواند و تصریح نمود: گزارشگران می توانند به طور محرمانه بدون ذکر مشخصات به این سامانه مراجعه نموده و مستندات قانونی را ارسال نمایند.

بازرس‌کل استان مازندران گفت: مردم می‌توانند شکایت خود را از عملکرد دستگاه‌های اداری و اجرایی که مشمول ماده 2 قانون تشکیل سازمان می‌باشند را در سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات مردمی ثبت و پیگیری نمایند.

وی با بیان اینکه همکاران در بازرسی‌کل استان مازندران به صورت بر خط به موارد اعلامی رسیدگی می‌کنند افزود: برقراری ارتباط با سامانه تلفنی 136 به صورت شبانه‌روز و دریافت شکایات و گزارش‌های پستی و حضوری در ساعات اداری صورت می‌پذیرد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی