سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/19 - 10:29
  • تعداد بازدید خبر : 121
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس‌کل آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم تکمیل زیرساخت‌های موجود در پارک علم و فن آوری آذربایجان غربی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

بازرس کل استان آذربایجان غربی بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های موجود در پارک علم و فن آوری این استان برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان غربی، روح الله محبوبی در جلسه‌ای پیرامون بررسی مشکلات ناشی از تردد روستائیان از محوطه پارک علم و فناوری استان که با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، رئیس پارک و علم و فن آوری و جمعی از مدیران با اشاره به نامگذاری سال 1403 به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بر لزوم حمایت از نخبگان، دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

وی به نقش اساسی و مهم پارک علم و فن آوری در حمایت و ایجاد اشتغال برای نخبگان و جامعه علمی استان اشاره و خواستار تعامل و هم‌افزایی بیشتر ساکنین محلی و دستگاه‌های متولی با این مجموعه علمی شد.

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های مثبت و متعدد بهره برداری کامل از پارک علم و فن‌آوری برای پیشرفت و توسعه همه جانبه منطقه و استان تشریح کرد: بازرسی‌کل استان حمایت از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی از جمله پارک‌های علم و فن آوری را همواره در اولویت و دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد؛ در راستای دستور مقام عظمای ولایت مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در قالب شعارسال‌های قبل، ضمن برگزاری جلسات متعدد با حضور مقامات ارشد استان و با پیگیری‌های انجام یافته نسبت به اخذ سند پارک علم و فنآوری و تأمین اعتبار جهت توسعه شبکه برق رسانی مرکز اقدام و کماکان در جهت همکاری و تعامل در رفع موانع و مشکلات پارک و شرکت‌های مستقر در آن اقدام خواهد کرد.

محبوبی با اشاره به درخواست‌ها و مراجعات فراوان صورت گرفته از جانب نخبگان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان به بازرسی‌کل استان و مطالبات به حق ایشان درخصوص حل مشکل بهره مندی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فن آوری از مزایا و معافیت‌های قانونی از جمله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، به عوامل اجرایی ذی‌ربط درخصوص تأخیرات حادث شده در انتقال ترافیک به جاده جدیدالاحداث و محصور کردن اراضی پارک تذکر داد.

وی با ارائه راهکارهای لازم بر انجام اقدامات درخصوص تسریع در اجرا و اتمام عملیات مربوط به نصب روشنایی و دوربین و نیز رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر جدید، تأکید و خواستار خویشتن‌داری، مساعدت و همکاری بیشتر ساکنین روستاهای مستقر در حومه پارک با عوامل اجرایی شد.

در ادامه حاضرین پس از بازدید میدانی از محل مورد اختلاف و جاده دسترسی جدیدالاحداث، ضمن استماع نظرات و انتظارات اهالی محلی، پیرامون موضوعات مطرح شده بحث و بررسی و هرکدام از نقش موثر بازرسی‌کل استان در پیگیری و کمک به حل مشکلات چندین ساله این پارک قدردانی کردند.

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -