سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 08:19
  • تعداد بازدید خبر : 744
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

قدردانی شهردار اردبیل از اقدام اثربخش بازرسی کل استان در کارآمد سازی نظام مالی شهرداری

شهردار اردبیل به منظور قدردانی از اقدامات بازرسی‌کل استان اردبیل در تثبیت و تسجیل مطالبات شهرداری اردبیل از نهادهای مختلف به ارزش تقریبی ۳۸۹ میلیارد تومان، به همراه معاونین خود در دفتر بازرس‌کل استان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان اردبیل، کاظمی بازرس‌کل استان در این دیدار با اشاره به اهداف نظارتی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: سازمان در بسیاری از موارد سعی در حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی با استفاده از طرق قانونی دارد.

وی گفت: شهرداری اردبیل در کنار توجه به پروژه‌های عمرانی و شهرسازی می‌بایست در زمینه امور فرهنگی و اعتلای سطح فرهنگ اسلامی ایرانی تلاش خود را مضاعف نماید.

در ادامه شهردار اردبیل ضمن اشاره به اقدامات اثربخش بازرسی‌کل استان در حوزه شهرداری اردبیل در رابطه با شناسایی املاک و ثبت مطالبات آن شهرداری، از کارشناسان و بازرسان این بازرسی کل تشکر و قدردانی کرد.

صفری در ادامه با بیان برخی از موانع و مشکلات شهرداری در حوزه اداری و مالی، خواستار ارائه راهکار قانونی از سوی بازرسی کل استان برای نحوه وصول مطالبات عمده شهرداری اردبیل از دستگاه‌های اجرایی شد.

شایان ذکر است طی سال‌های گذشته به دلیل سهل‌انگاری مسئولین وقت شهرداری اردبیل، مستندات این مطالبات در سامانه جامع مالی و حسابداری شهرداری مذکور، موسوم به "سیستم رایورز" ثبت نشده بود که  اقدام هیأت بازرسی بازرسی‌کل استان اردبیل سبب شناسایی درآمد برای دستگاه مزبور به میزان تقریبی ۳۸۹ میلیارد تومان گردید.

پیرو یافته‌های مزبور هیات بازرسی درصورتجلسه‌ای، شهرداری اردبیل را مکلف به ثبت ریز مطالبات مذکور در سامانه جامع مالی و حسابداری در ردیف دریافتنی با شرح در جریان وصول می‌نماید که متعاقب صورتمجلس مورد اشاره، شهرداری اردبیل مجموع مطالبات ثبت نشده به میزان تقریبی ۳۸۹ میلیارد تومان ثبت و مستندات اقدام را به بازرسی‌کل استان منعکس نمود.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی