سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 12:07
  • تعداد بازدید خبر : 377
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عزم بازرسی کل فارس برای کیفیت بخشی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن

در بازدید چهارساعته بازرس‌کل استان فارس، وضعیت اجرا و میزان پیشرفت هزار و 70 واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن در سازمان عمران شهر جدید صدرا مورد رصد نظارتی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی استان فارس، کاظم اکرمی در این بازدید با تاکید بر لزوم توجه به امیدبخشی به جامعه و تحقق اوامر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در این زمینه، آغاز طرح اقدام ملی مسکن را یکی از شاخص‌های افزایش امید در جامعه و سرمایه اجتماعی دولت دانست و گفت: آسیب‌شناسی طرح های قبلی مانند مسکن مهر باید توسط تیم طراحی و شهرسازی این مجموعه ها در نظر گرفته شود تا کمترین مخاطرات ایمن سازی انجام شود.

وی توجه به حفظ کیفیت بنا و مکان یابی مناسب، ایجاد دسترسی های لازم اجتماعی، را از دیگر موضوعات مورد نظر دانست و افزود: دسترسی های لازم آموزشی، مذهبی، انتظامی و استفاده از نظر شرکت های دانش بنیان برای ارائه روش های ساخت و تولید مصالح نوین مسکن و کاهش بهای تمام شده این واحدها با توجه به سهم آورده مردم در شرایط اقتصادی موجود، لزوم توجه دولت به ارائه تعدیل های مناسب در خصوص افزایش بهای مصالح به پیمانکاران و در نظر گرفتن مصالح پای کار پیمانکاران در محاسبات بانکی برای تقویت گردش مالی پیمانکاران و ارائه تسهیلات و... نیز باید مورد نظر باشد.

در این بازدید سرپرست شرکت عمران شهر صدرا ضمن ارائه گزارشی از مشخصات فنی پروژه های در حال اجرا و میزان ثبت نام کنندگان، به ارائه مشکلات پیمانکاران طرح، پرداخت که بازرس کل استان فارس دستورات لازم را به سربازرس گروه تولیدی در خصوص پیگیری مشکلات مطرح شده برای تسریع در فرایندهای مورد نظر صادر کرد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی