سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 11:30
  • تعداد بازدید خبر : 113
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بازرس‌کل استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد ماکو در راستای بهبود معیشت و رفاه مردم/ لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف

بازرس‌کل استان آذربایجان‌غربی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد ماکو در راستای بهبود معیشت و رفاه مردم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان‌غربی، روح‌الله محبوبی بازرس‌کل قضایی استان و هیأت همراه در سفر دو روزه به شمال استان و منطقه آزاد ماکو از نزدیک در جریان اقدامات و عملکرد مدیریت مجموعه منطقه آزاد ماکو و روند اجرای برنامه‌ها و مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور و استاندار محترم در این منطقه، قرار گرفتند.

محبوبی در جلسه ویژه بررسی مسایل و مشکلات مربوط به تکمیل و توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیران ارشد منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ظرفیت منطقه آزاد ماکو موهبتی خدادادی است و امید است همه مسئولان بتوانند با تلاش بیشتر و همت مضاعف از این موهبت الهی در راستای بالا بردن سطح رفاه و معیشت مردم، بهره بگیرند.

وی اظهار کرد: توسعه پایدار بدون انجام فعالیت‌های اساسی و ایجاد زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها امکان پذیر نیست و زیرساخت‌های عمرانی نقش مهمی در تحقق توسعه پایدار و دستیابی به اهداف اقتصادی ایفا می‌کند و داشتن عزم، اراده و روحیه جهادی در بین مسئولان و مدیران و آحاد مختلف مردم جهت تحقق این اهداف بسیار ضروری است.

بازرس کل استان ایلام با بیان اینکه، ظرفیت‌های‌ اقتصادی در حوزه‌های مختلف علی الخصوص بخش کشاورزی در منطقه آزاد ماکو جذابیت و مطلوبیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی جهت ایجاد رغبت برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای تحقق شعار سال، تاکید کرد.

در این بازدید که با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل منطقه آزاد، فرمانداران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه بود، روند فعالیت و مسایل و مشکلات مربوط به گمرک بازرگان و فرودگاه منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور، موانع توسعه پایدار و زیرساخت های منطقه، عوامل موثر بر توسعه اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی منطقه، تأمین و حل نیازهای آموزشی و بهداشتی روستاهای محروم منطقه از طریق حذف کلاس‌های کانکسی و احداث خانه بهداشت و نیز نحوه برنامه‌ریزی و خدمت رسانی مسئولان منطقه جهت جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات‌رسانی و... مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

علیپور نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی و گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از حضور بازرس‌کل قضایی استان در منطقه آزاد ماکو، از تعاملات مثبت و سازنده و رویکرد حمایتی بازرسی کل استان با دستگاه‌های دولتی قدردانی کردند.

علیپور ضمن درخواست ورود بازرسی کل استان به موضوع علت عدم بهره برداری از طرح  سد کرم‌آباد پلدشت با وجود اتمام پروژه‌های طرح مزبور گفت: اقدامات بازرسی کل استان نقطه قوت است و بدون شک باعث تسهیل در امور و بهبود روند سرمایه گذاری و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

بازدید از ده‌ها طرح و پروژه مهم در دست احداث در منطقه آزاد ماکو توسط سازمان منطقه آزاد ماکو، دستگاه‌های اجرایی و نیز بخش‌های تعاونی و شرکت‌‌های خصوصی نظیر پروژه جاده لجستیک کمربندی ماکو به بازرگان، گیت ورودی منطقه آزاد ماکو، مجتمع کشت و صنعت طرب رسان روستای قیقاج با مساحت بیش از 400 هکتار، طرح درختکاری و تثبیت شن‌های روان در منطقه بورالان با وسعت 1500هکتار، پروژه احداث باغ پسته شرکت را یا کشت با مساحت بیش از 2000 هکتار و... و همچنین  بازدید از گمرک و پایانه مرزی بازرگان، بازارچه راکد ساری سوی ماکو، فرودگاه ماکو، روستای سیل‌زده سوریک و دیدار با دانش آموزان این روستا، شرکت شهرک‌های صنعتی ماکو، شرکت تولیدی پوشاک برسام و پایانه‌های صادرات و واردات ایجاد شده توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو و... و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه‌ها و پیگیری اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هرکدام از موارد مزبور از جمله برنامه‌‌های بازدید و بررسی موضوعات در سفر دو روزه بازرس‌کل قضایی استان و هیأت همراه به منطقه آزاد ماکو بود.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -