سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/21 - 10:46
  • تعداد بازدید خبر : 211
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ضرب الاجل دو ماهه بازرس کل آذربایجان غربی برای اتمام یک پروژه نیمه تمام/ تاخیر 11 ساله در ساخت مدرسه شبانه روزی

بازرس کل استان استان آذربایجان غربی با ورود به موضوع تأخیر 11 ساله در بهره برداری از پروژه مدرسه شبانه روزی در روستای گنگچین بخش صومای برادوست ارومیه، برای متولیان امر ضرب الاجل دو ماهه تعیین کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، روح الله محبوبی بازرس کل استان آذربایجان غربی و هیأت همراه از پروژه نیمه تمام مدرسه شبانه روزی روستای گنگچین در شهرستان ارومیه بازدید کرد.

روح الله محبوبی در این بازدید که با حضور مدیرکل و جمعی از معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و اهالی روستای مزبور صورت گرفت، با تأکید بر اهمیت احداث مراکز آموزشی در مناطق محروم استان بر ضرورت اهتمام ویژه مسئولین امر بر رفع نواقص پروژه و اتمام آن اشاره و توصیه‌های لازم جهت تکمیل پروژه را ارائه کرد.

وی گفت: اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان باید ضمن مساعدت به پیمانکار جهت تکمیل نواقص و اتمام پروژه حداکثر ظرف 2 ماه، اقدامات لازم به منظور افتتاح و بهره‌برداری از مدرسه شبانه روزی را به‌عمل آورد.

بنا بر این گزارش، احداث مدرسه 6 کلاسه شبانه‌روزی گنگچین در روستایی به همین نام از توابع بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه از سال 1391 شروع شده که این مدرسه ضمن بهبود سرانه آموزشی، از ترک تحصیل و مهاجرت بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان دختر جلوگیری خواهد کرد اما بعد از گذشت حدود 11 سال از آغاز احداث پروژه، هنوز به بهره‌برداری نرسیده، که با ورود بازرسی کل استان و پیگیری‌های صورت گرفته، موضوع طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط اداره آموزش و پرورش بخش صومای برا دوست در صورت بهره‌برداری از این مدرسه در سال تحصیلی جاری حدود 142 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه که در حال حاضر به صورت ضمیمه و با تراکم بالا در مدرسه ابتدایی شهید سردار سلیمانی روستای گنگچین در حال تحصیل هستند، منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -