سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/08/07 - 11:34
  • تعداد بازدید خبر : 203
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس کل استان زنجان اعلام کرد؛

شناسایی 83 هکتار اراضی صنعتی واگذار شده در زنجان که منجر به تولید نشده بود

بازرس کل استان زنجان از شناسایی 83 هکتار اراضی صنعتی واگذار شده در زنجان که منجر به تولید نشده بود، خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان، ابوالفضل خمسه پیرامون حمایت از تولید و رفع موانع آن اظهار کرد: در سال گذشته 326 فقره قرارداد واگذاری اراضی صنعتی به افراد حقیقی و حقوقی با مساحتی بالغ بر 83 هکتار شناسایی شد که از منابع و تسهیلات عمومی استفاده نموده لیکن هیچ‌گونه اقدامی در راستای تولید نشده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده 122 فقره از این قراردادها فسخ و خلع ید شد.

وی افزود: اعاده 41 هکتار زمین و ایجاد ارزش افزوده‌ای بیش از 2200 میلیارد ریال به نفع دولت از محل واگذاری مجدد قراردادهای مذکور از جمله اقداماتی بوده که بازرسی استان زنجان در یک سال گذشته انجام داده است.

بازرس‌کل استان زنجان اظهار کرد: 20 فقره از قراردادهای باقی‌مانده به مساحت 5 هکتار با پیگیری‌های به عمل آمده و همت دریافت‌کنندگان اراضی، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 123 فقره نیز در مرحله ساخت سالن تولید تا نصب ماشین‌آلات بوده که به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان زنجان گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها زمینی به مساحت 5  هکتار به این شرکت‌ها واگذار شده است.

خمسه ادامه داد: با همکاری و همیاری بازرسی فاز اول بزرگترین مجموعه تولید کننده مواد اولیه شوینده دانش‌بنیان کشور در استان زنجان شروع به تولید کرد.

وی افزود: حسب شناسایی مجدد صورت گرفته 254 واحد تولیدی با مساحتی بالغ بر 114 هکتار علی‌رغم تکمیل سالن تولید، نصب ماشین‌آلات یا رسیدن به مرحله تولید در حال حاضر غیرفعال بوده که برنامه ریزی فرایندی برای فعال‌سازی آن‌ها و رفع موانع واحدهای مذکور، در دست پیگیری بازرسی‌کل استان زنجان قرار دارد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی