سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/09/07 - 13:49
  • تعداد بازدید خبر : 1053
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس منطقه 6 سازمان بازرسی در جلسه هم‌اندیشی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد:

سیاست بازرسی‌کل استان اصفهان ابتدا بر تقویت نظارت درون دستگاهی است

رییس و اعضای شورای شهر و شهردار نجف‌آباد در جلسه هم‌اندیشی با رییس منطقه 6 سازمان بازرسی و بازرس‌کل استان اصفهان در خصوص مباحث مربوط به امور شهری، مشکلات و آسیب‌ها، ظرفیت‌ها و اقدامات موثر در رشد و توسعه شهری بحث و تبادل نظرکردند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان اصفهان، رییس منطقه 6 در این نشست اظهار داشت: توفیق خدمت را باید غنیمت شمرد و از این فرصت برای توسعه کیفی، خدمت به مردم و جلب رضای خداوند متعال تلاش کرد.

وی در ادامه به تشریح اصل 174 و وظایف اصلی سازمان بازرسی پرداخت و بیان نمود: سیاست و اصول اولیه کار در سازمان پیشگیری و اصلاح فرآیند در چهارچوب قانون است.

طباطبایی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه جدی به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود جهت رفع مشکلات و حفظ و صیانت از سرمایه اجتماعی که مردم می‌باشند را از الویت کار شورا و شهرداری دانست.

بازرس‌کل استان اصفهان توجه به مسائل فرهنگی، هوشمندسازی و تسهیل فرآیندها، پاسخگویی به مردم، اصلاح ساختارها و بروزرسانی آنها، مناسب سازی امکانات و خدمات شهری، دقت و توجه به طرح تفضیلی شهر و آماده سازی زیرساخت‌ها با رعایت اصول پدافند غیرعامل قبل از هرگونه اقدام را از ضروریات و موارد مهم شهرداری عنوان کرد.

بازرس‌کل استان با اشاره به مشکلات مبتلا به در شهرداری‌ها گفت: باید در انجام وظایف از جمله تغییر کاربری‌ها، ساخت وسازها خصوصا در محدوده آثار تاریخی و مذهبی توجه بیشتری داشت.

وی توجه به حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی را مهم برشمرد و اظهار داشت: رعایت دغدغه‌ها و اصول فرهنگی در پروژه‌ها ضروری است.

 طباطبایی پالایش نیروها بر اساس تعهد و تخصص، شفاف‌سازی در اجرای دقیق ضوابط و حفظ منافع شهرداری، توسعه و ارتقا خدمات شهری مخصوصا در نواحی حاشیه و کم برخوردار شهر، توجه جدی به پدافند غیرعامل، تلاش جهت اصلاح نگاه مسئولین به شهرداری بعنوان صندوق و موسسه مالی، تقویت واحدهای بازرسی، حراست و ذیحساب به عنوان چشم و گوش دستگاه و تقویت پلیس ساختمان جهت نظارت قوی‌تر و جدی‌تر را از وظایف مهم و جدی شهرداری دانست.

بازرس‌کل استان اصفهان گفت: اعضاء شورا اسلامی شهر باید در راستای وظایف نظارتی خود برنامه‌ها و اقدامات شهرداری را مستمراً زیر نظر داشته باشند و جنبه‌های حمایتی و نظارتی را تقویت کند.

وی تصمیمات خلق‌الساعه و سلیقه‌ای را آفت کار اجرا دانست و گفت: "دقت شود تمام اقدامات و برنامه‌ها براساس ضوابط انجام شود".

رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور در پایان با اشاره به این موضوع که مجموعه بازرسی‌کل استان اصفهان در کنار دستگاها و مسئولین است عنوان کرد: سیاست و اعتقاد ما بر پیشگیری است همچنان که اقدامات انجام شده در راستای صدور نامه‌های هشداری، تذکرها و توصیه‌های صورت گرفته گواه بر این موضوع می‌باشد.

در این نشست همچنین شهردار نجف‌آباد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه به معرفی اعضا پرداخت و با توجه به نوع فعالیت شهرداری خواستار تعامل هرچه بیشتر شهرداری، شورا و بازرسی‌کل استان شد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -