سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/03/10 - 12:21
  • تعداد بازدید خبر : 512
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سفر بازرس‌کل استان زنجان به همراه اعضای شورای قضایی استان به شهرستان خدابنده

بازرس‌کل استان زنجان به همراه اعضای شورای قضایی استان ضمن حضور در شهرستان خدابنده در چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان که در این شهرستان تشکیل شد شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان زنجان، در چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری‌کل استان زنجان که با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و اعضای شورای قضایی استان در محل شرکت سرنگ‌سازی شفاء شهرستان خدابنده برگزار شد و مشکلات 3 واحد تولیدی شامل شرکت سرنگ‌سازی شفاء، نوین طب و بانیان طب پارس ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به این‌که محصول شرکت مذکور تولید سرنگ است، لذا در شرایط فعلی کرونایی در کشور و نیاز به سرنگ برای تزریق واکسن کرونا با حجم بالا، برطرف کردن مشکلات این شرکت امری ضروری و فوری است. هم‌چنین با برطرف شدن مشکلات شرکت سرنگ‌سازی شفا زمینه اشتغال 700 نفر در آینده نیز فراهم خواهد شد.

اعضای شورای قضایی استان در ادامه سفر با حضور در بازداشتگاه قیدار ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه در مراسم آزادی 15 محکوم جرائم غیرعمد مالی حضور پیدا کردند.

در ادامه بازرس‌کل استان زنجان در راستای ابلاغ صادره از طرف رییس قوه‌قضاییه پیرامون نظارت بر رعایت حقوق شهروندی از زندان شهرستان و بازداشتگاه فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده بازدید و تذکرات لازم در راستای حفظ حقوق شهروندی به مسئولان مربوطه ارائه نمود.

در پایان سفر، اعضای شورای قضایی استان با حضور در دفتر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی امام‌جمعه خدابنده  با وی دیدار کردند. امام‌جمعه شهرستان خدابنده نیز از اقدامات دستگاه قضایی استان در راستای مبارزه با فساد و حفظ حقوق عامه تقدیر و تشکر کرد.

بازدید بازرس‌کل استان زنجان از شهرک صنعتی خدابنده

همچنین بازرس‌کل استان زنجان در راستای حمایت از تولید از شهرک صنعتی مستقر در شهرستان خدابنده بازدید کرد.

در این بازدید مشکلات شرکت‌های فعال توسط نماینده شرکت‌ها بیان شد که مقرر شد برخی مشکلات از جمله اقدامات لازم در خصوص فضای سبز شهرک و... ظرف مدت حداکثر یک هفته، اجرایی و نتیجه به بازرسی‌کل استان اعلام شود و برخی مشکلات از جمله زیرساخت‌های مخابراتی و... طی هفته جاری و با حضور مسولان استانی و محلی بررسی شود.

ابوالفضل خمسه بازرس‌کل استان زنجان نیز با انتقاد از عملکرد شرکت شهرک‌ها در عدم نظارت کافی بر واگذاری‌های صورت گرفته در تخصیص زمین و در نتیجه عدم احداث بیش از نیمی از کاربری‌های صنعتی علی رغم تخصیص زمین در سنوات سابق تاکید کرد: مسولان شرکت بایستی با هرگونه حبس اراضی در شهرک‌های صنعتی برخورد قانونی معمول و توضیحات خود را منضم به برنامه‌ریزی به‌عمل آمده در راستای تعیین تکلیف اراضی مذکور حداکثر تا پایان هفته جاری به بازرسی‌کل استان ارایه کنند.

بازرس‌کل استان زنجان رویکرد سازمان بازرسی‌کل کشور را همکاری با همه نهادها و دستگاه‌های مربوطه در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع فراروی تولید و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: در صورت احداث و راه‌اندازی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و هم‌چنین تولید در استان افزایش فزاینده‌ای خواهد داشت.

 

 

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی