سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/04/09 - 10:52
  • تعداد بازدید خبر : 699
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیدار و گفت‌وگوی سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی سازمان با رییس و مدیران پژوهشکده رویان در اصفهان

عرب انصاری سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی سازمان به همراه طباطبایی رییس منطقه 6 بازرسی و بازرس‌کل استان اصفهان با حضور در پژوهشکده زیست‌فناوری رویان وابسته به جهاد دانشگاهی کشور ضمن برگزاری نشست با رییس پژوهشکده و مدیران آن مجموعه، از بخش‌های مختلف پژوهشکده بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی، عرب‌انصاری ضمن تشکر از فعالیت‌های این پژوهشکده، به رویکرد سازمان بازرسی در خصوص حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اشاره و از انعکاس مشکلات این بخش به مسئولین کشور استقبال کرد.

رییس پژوهشکده به فعالیت‌ها و مشکلات ازجمله عدم تناسب اعتبارات پژوهشکده با فعالیت‌های پژوهشی و وجود فرایندهای دست و پاگیر اداری اشاره کرد و از ورود و توجه سازمان بازرسی‌کل کشور به حوزه پژوهش با رویکرد حمایت از این بخش تشکر نمود.

 وی تأکید کرد: سازمان بازرسی تمهیداتی در خصوص همسویی سایر دستگاه‌ها در راستای بهره‌مندی از دانش تولیدشده با رویکرد ارتقا آگاهی جامعه اندیشیده تا در زمینه فرزند آوری و بهداشت باروری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از دانش تولیدشده استفاده عمومی گردد.

همچنین مقرر شد رییس پژوهشکده نسبت به ارسال مستندات مربوطه به سازمان بازرسی کل کشور اقدام تا نسبت به پیگیری موضوع و برگزاری جلسات لازم اقدام شود.

این پژوهشکده در 3 بخش باروری، سلول درمانی و حیوانات آزمایشگاهی فعالیت داشته و علیرغم محدودیت‌های ایجادشده به دلیل تحریم‌های ظالمانه موفق به کسب موفقیت‌های چشمگیری در زمینه علمی ازجمله شبیه‌سازی ژنتیکی، ناباروری و سلول درمانی شده که موجب گردیده ایران به جمع معدود کشورهای دارای دانش سلول‌های بنیادین وارد شود.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -