سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/04/07 - 14:05
  • تعداد بازدید خبر : 424
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در ششمین روز از گرامی‌داشت هفته قوه‌قضاییه صورت گرفت؛

دیدار رییس‌کل دادگستری استان با کارکنان بازرسی‌کل استان/ تقدیر و تشکر رییس‌کل دادگستری استان از عملکرد بازرسی‌کل استان

رییس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین روز از گرامی‌داشت هفته قوه‌قضاییه با حضور در بازرسی‌کل استان، ضمن دیدار با کارکنان این نهاد، از عملکرد آنها تقدیر و تشکر نمود.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر حسن نگین‌تاجی به همراه شورای قضایی استان با کارکنان بازرسی‌کل استان دیدار کردند.

رییس‌کل دادگستری استان در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه‌قضاییه، گفت: اطلاعات مجموعه کارکنان قضایی استان از عملکرد بازرسی‌کل استان نشان‌دهنده این است که این مجموعه کارکنانی متعهد، پاک و نجیب، متخصص و کارآمد هستند که با خلوص نیت به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: عملکرد جدی بازرسی‌کل استان در برخورد با استخدامی‌های غیرقانونی، موجب دلگرمی مردم شده و از طرفی این نظارت‌ها برای بعضی‌ها خوشایند نیست که این نشاندهنده صلابت و نظارت جدی بازرسی کل استان است.

دکتر نگین‌تاجی تصریح کرد: نظارت جدی و به موقع بازرسی‌کل استان موجب صیانت از حقوق بیت‌المال، شفافیت و نظارت در انجام معاملات دولتی و سایر اقدامات پیشگیرانه در حوزه اراضی منابع طبیعی، شرکت نفت، شهرداری‌ها، بانک‌ها ودیگر سازمان‌ها شده است.

رییس‌کل دادگستری استان تاکید کرد: بازرسی‌کل استان باید از ظرفیت‌های قانونی خود به نحو احسنت استفاده کنند تا شفافیت بیشتری انجام شود به طوری‌که سهل‌انگاری و کم‌کاری‌ها در دستگاه‌های اجرای کاهش یابد تا با حرکت جهادی بیشتر به مردم خدمت‌رسانی انجام پذیرد و این اقدامات مهم نیز به مردم اطلاع رسانی شوند.

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن گرامی‌داشت هفته قوه‌قضاییه، عملکرد بازرسی‌کل استان در یک سال گذشته را تشریح کرد.

ابوالفتح ابوالهادی با بیان اینکه مجموعه بازرسی‌کل استان علی‌رغم کمبود نیروی‌انسانی، اقدامات بزرگی را انجام دادند، گفت: با تلاش همکاران بازرسی‌کل استان 183 متهم با اتهام کیفری و 307 متهم با اتهام تخلفات اداری و انتظامی به دادسرا و هیات تخلفات اداری دستگاه مربوطه در استان و تهران معرفی شدند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 167 معامله دولتی شامل مناقصه و مزایده  به ارزش 670 میلیاد تومان را به دلیل مشکلاتی که از لحاظ قانونی داشتند، لغو کردیم که بیشترین میزان در حوزه نفت با 115 میلیارد تومان بوده است، همچنین ورود بازرسی‌کل استان به سرقت لوله‌های نفت و گاز گچساران منجر به تشکیل پرونده کیفری گردید که خروجی این پرونده بازداشت 26 نفر از پرسنل شرکت مذکور توسط دادسرای عمومی شهرستان گچساران بوده است.

ابوالهادی ادامه داد: در حوزه اراضی حدود 910 هکتار از اراضی تصرف شده در منابع طبیعی و محیط زیست شناسایی و تشکیل 4 فقره پرونده کیفری و تخلفاتی داشته‌ایم و همچنین در حوزه تسهیلات بانکی 3 فقره پرونده با مبلغ 34 میلیارد و 300 میلیون تومان با 38 متهم به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

بازرس‌کل استان با اشاره به اینکه در سال گذشته 186 گزارش اعم از گزارش‌های اصلی و اصلاح امور، تخلفات اداری و گزارش‌های کیفری به مراجع ذی‌ربط ارسال نمودیم، یاد آور شد: 73 مورد گزارش اصلی و اصلاح امور، 80 گزارش تخلفات اداری، 33 مورد گزارش‌های کیفری در استان انجام شد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -