سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 12:03
  • تعداد بازدید خبر : 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار بازرس کل استان البرز با امام جمعه کرج

بازرس‌کل استان البرز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان البرز، محمدتقی مشهدی بازرس کل قضایی استان البرز در این دیدار گفت: مردم محور هستند و ارزیابی اصلی دستگاه‌ها توسط خود مردم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 1401 تعداد 3000 مورد شکایت وجود داشت و سال 1402 حدود 5000 شکایت بوده است؛ البته نشان از این دارد که مشکلات بیشتر شده و بازرسی کل استان نیز پر کارتر شده است.

مشهدی، سازمان بازرسی کل کشور را یک دستگاه نظارتی شبه قضایی معرفی کرد و افزود: وجوه قوه‌ قضاییه شامل وجوه نظارتی و قضایی می‌باشد که سازمان بازرسی، وجه نظارتی آن می‌باشد و دستگاه بازرسی حتی می‌تواند از خود قوه قضاییه نیز بازرسی و نظارت داشته باشد.

وی، این موضوع را یک تکلیف مالایطاق بر دوش بازرسی کل کشور دانست که باید به نحو احسن انجام شود.

بازرس کل استان البرز افزود: این تکلیف با عِده و عُده‌ ما جور در نمی‌آید و ما باید اولویت بندی کنیم و تحت عناوین اولویت سنجی، بازرسی برنامه‌ای و بازرسی‌های موردی و بازرسی گزارشات کلان را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: ابتکاری که سال گذشته داشتیم خروجی آن را تحت عناوین گزارشات کلان استحضاری برای استاندار ارسال کرده‌ایم تا اقدامات بازرسی کل استان برای دستگاه‌های اجرایی مشخص و ملموس باشد.

مشهدی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 50 گزارش استحضاری برای وزرای دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است که در خصوص مباحث جوانی جمعیت، ریزگردها، مباحث کلان بانکی و... ورود پیدا کردیم و باعث روان‌تر شدن چرخ بانکی و همچنین مرتفع شدن مشکلات نسبت به گذشته شده است.

بازرس‌کل قضایی استان البرز، همچنین در خصوص بحث حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی عنوان نمود که این موضوع زیر ذره بین بازرسی کل استان قرار گرفته است.

وی همچنین گزارشی از عملکرد بازرسی‌کل استان در خصوص در خصوص رسیدگی به شکایات، اثربخشی‌های به عمل آمده توسط این بازرسی‌کل، و همچنین حضور در کمیسیون معاملات استان و رصد مسائل در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی که با ورود بازرسی‌کل استان اقدامات خوبی انجام شده است را ارائه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی هم در این دیدار ضمن طلب دعای خیر برای کارکنان خدوم بازرسی‌کل استان، افزود: هرآنچه دقت نظارت بیشتر باشد سلامت جامعه بیشتر خواهد شد در واقع بازرسی نقش دژبان را برای سلامت دستگاه‌ها بر عهده دارد.

امام جمعه کرج سرریز جمعیت به استان البرز را هم یک تهدید و هم یک فرصت ارزیابی کرد و گفت: چون نخبگان مثبت و منفی به استان مهاجرت می‌کنند هم فرصت است و هم تهدید که باید این امر، مورد کنترل دستگاه‌های امنیتی و نظارتی قرار گیرد.

وی برخی از معضلات شهری و شهرداری را به عنوان آسیبی جدی برای شهر و استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تعاملات بین بازرسی و دفتر امام جمعه بیش از پیش بر قرار شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی