سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/01/25 - 12:34
  • تعداد بازدید خبر : 349
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
ایلام

دیدار بازرس‌کل ایلام با نماینده ولی‌فقیه در استان

بازرس‌کل استان ایلام در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: نام‌گذاری سال جدید در حد ابلاغ یک شعار نیست، بلکه با نگاه اعتقادی و التزامات قانونی به‌عنوان یک فرمان از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در دیدار بازرس‌کل و کارکنان سازمان بازرسی استان، به برخورد قانونی سازمان بازرسی با متخلفین اشاره کرد و گفت: ظرفیت و توانایی حل تمام مشکلات را داریم. اگر شعار امسال مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در زمینه ی تولید، پشتیبانی و موانع زدایی تحقق پیدا کند، ما جهش تولید خواهیم داشت و دشمن در تهاجم اقتصادی هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: در شرایط فعلی که جامعه ی ما با یک سری مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند تبلیغات گسترده‌ی دشمن می‌خواهد موجی از یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کند، که جامعه در این شرایط نیاز به دو نیرو دارد یکی امیدآفرینی و دیگری اقدام عملی. نقش سازمان بازرسی یک نقش امیدآفرین است و اگر به یک سری از وظایف ذاتی که داشته و عمل نشده، ورود کند که خودبه‌خود تأثیرگذار خواهد بود.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به نیروی کم بازرسی و تخلفات گسترده بیان داشت: نقشی که سازمان بازرسی در زمینه‌ی امیدآفرینی دارد همچون نقشی است که در حال حاضر رئیس دستگاه قضا برای امیدآفرینی انجام می‌دهد. اگر بازرسی نقش خود را به خوبی ایفا کند، مدیران هم نسبت به فعلش و هم ترک فعلش پاسخگو خواهند بود.

 نماینده ولی‌فقیه خطاب به بازرس کل استان اعلام داشت: در این مدت کوتاه حضور جناب‌عالی، هم توانستید با مجموعه همکاران ارتباط خوبی برقرار نمایید و مسائل استان را به خوبی تشخیص دهید و هم با اقدامات خود در مردم امیدآفرینی داشته‌اید و باید این مسیر را با قوت ادامه یابد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار در ادامه ضمن تأکید بر در پیش بودن ماه رمضان و تأمین نیاز مردم تصریح کرد: مدیریت برای این است که آینده را در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کنیم. برای کنترل قیمت میوه نیاز به میدان میوه و تره‌بار و سردخانه بوده و دلال نباید وجود داشته باشند.

امام‌جمعه ایلام در این دیدار به وجود اشکالاتی در مواد ۵ و ۱۰۰ و ساخت‌وسازهای غیرمجاز هم اشاره کرد و گفت بعضی‌ها با رانت اطلاعاتی و ارتباطاتی که دارند، استفاده می‌کنند و بعضی از تخلفات آشکار و تبانی آن‌ها کاملاً مشخص است. مدیران باید در تبانی‌هایی که در مناقصه‌ها و مزایده‌ها دارد انجام می‌گیرد، تحرکی داشته باشند، نباید در جاهایی پشت‌صحنه تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار افزود: کار، کار سختی است اما شدنی است، ورود کنید و حواستان باشد به دنبال دانه‌درشت‌ها بروید اما بی‌خود آبروی کسی ضایع نشود. بنده و استاندار و دستگاه قضایی هم کمک می‌کنند.

در ادامه این نشست مهدی اصلانی بازرس‌کل استان ایلام ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و حلول سال جدید به بیان گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در بازه زمانی یک‌ماهه اخیر و برنامه‌های پیش روی این بازرسی‌کل پرداخت و اظهار داشت: نام‌گذاری سال جدید به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برای سازمان بازرسی در حد ابلاغ یک شعار نیست، بلکه با نگاه اعتقادی و التزامات قانونی به‌عنوان یک فرمان از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جد در دستور کار قرار دارد و در راستای تحقق این فرمان قدم بر خواهد داشت تا آثار و نتایج مثبت آن در زندگی و معیشت مردم جاری و ساری شود. اولین رویکرد در تحقق شعار سال تولید، استفاده حداکثری از امکانات و مقتضیات موجود است.

مهدی اصلانی ضمن تأکید بر حمایت از تولید و کالای داخلی تصریح کرد: خرید و تبلیغ هرگونه کالای خارجی به‌شرط وجود کالای مشابه ایرانی ممنوع است و پیگیری و نظارت در این خصوص در دستور کار بازرسی کل استان قرار دارد. در مصرف تسهیلات بانکی استفاده از کالاهای تولید داخل الزامی است و رویکرد سازمان شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های قانونی و مقررات معطل‌مانده در حمایت از تولید کالای داخلی است و نقش مردم در ترجیح خرید کالای ایرانی کلیدی است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان تولیدکننده در راستای تحقق شعار سال افزود: در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تخفیفات یا معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی بری این شرکت‌ها در نظر گرفته‌شده و همچنین دستگاه‌های دولتی می‌توانند از کالاهای تولید آنان بدون الزام به رعایت تشریفات برگزاری مناقصه خرید نمایند.

بازرس کل استان ایلام ضمن اشاره به رعایت حقوق‌عامه و کرامت انسانی، توجه به تأمین مایحتاج عمومی و نحوه تأمین کالاهای اساسی، نظارت بر بازار از طریق کارگروه تنظیم بازار استان، تکریم ارباب‌رجوع، رعایت‌شان و منزلت انسانی مردم، حفظ منابع دولتی و ملی، اراضی زراعی و باغی، افزود: تمام اهداف و برنامه‌های بیان‌شده در راستای نشان دادن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت‌فقیه که درصدد احیای دین و اجرای احکام الهی و عدالت در جامعه و نیز بر عهده داشتن وظایف سنگین دفاع از ارزش‌های امام راحل (ره)، شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

مهدی اصلانی در ادامه تصریح کرد: در این مدت یک‌ماهه با وجود تعطیلات نوروزی با حضور جهادی همکاران، تعداد ۳ هیأت بازرسی برای بررسی موضوعات "نظارت بر دستگاه‌های متولی تنظیم بازار"، بررسی موضوع " نحوه پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا" و نیز هیأت نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهری در دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مستقر شده و این موارد در راستای رسیدگی مهم‌ترین مسائل استان و توجه به دغدغه حضرت‌عالی در انعکاس مشکلات مردم استان به بازرسی‌کل استان و دستور کار قرارگرفته است.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -