سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/09/09 - 12:13
  • تعداد بازدید خبر : 540
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس‌کل استان ایلام:

دلالان نهاده و مرغ زنده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

بازرس‌کل استان ایلام در جلسه ستاد تنظیم بازار استان به ریاست استاندار با موضوع بررسی راهکارهای کاهش قیمت مرغ حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان ایلام، عیسی هواسی در این جلسه گزارشی در خصوص نحوه توزیع نهاده‌های دامی، تولید و توزیع مرغ در سطح استان ارائه کرد و گفت: در توزیع نهاده­ها به مرغداری‌ها انحراف وجود دارد و مرغ نیز به شبکه توزیع به میزان مورد نیاز استان علیرغم وجود تولید مازاد تحویل داده نمی‌شود.

وی همچنین بر شناسایی دلالان نهاده و مرغ زنده که سبب اخلال در امنیت غذایی استان شده­اند، تاکید کرد.

در پایان جلسه بازرس‌کل استان ایلام، به کلیه کسانی که در زمینه مصرف نهاده­های دامی و مرغ زنده اقدام به واسطه‌گری و اخلال در امنیت غذایی مردم کرده‌اند، هشدار داد نسبت به استرداد نهاده­ها یا برگشت مبالغ مربوط به آن اقدام کنند.

 هواسی تصریح کرد: شناسایی کامل عوامل دخیل در این زمینه انجام شده است که گزارش کیفری و انتظامی مرتبط با افعال ارتکابی آنها به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

استاندار ایلام نیز با تقدیر و استقبال از گزارش آسیب‌شناسانه بازرسی‌کل استان دستور داد طبق پیشنهادهای این گزارش، نهاده یارانه­ای به مرغدارانی که مرغ تولیدی را به شبکه توزیع و تحت نظارت استان تحویل می‌دهند، اختصاص داده شود و افرادی که سبب ایجاد اختلال در امر توزیع مایحتاج عمومی شده­اند، به مرجع قضایی معرفی شده و تحت پیگرد قرار گیرند.

تعیین نقطه بهینه جوجه‌ریزی براساس محاسبات کارشناسی، تشدید نظارت از طریق کنترل زنجیره تولید و توزیع و پرهیز از انجام فعالیت‌های بخشی و جزیره‌ای از دیگر پیشنهادهای بازرسی‌کل استان بود که در جلسه به تصویب رسید.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -