سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/02/26 - 13:53
  • تعداد بازدید خبر : 466
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس‌کل استان فارس:

دستگاه‌های اجرایی فارس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان همسو شوند

رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی کل کشور گفت: هدف سازمان بازرسی، همسو کردن دستگاه‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی استان فارس، کاظم اکرمی در نشست مشترک با رئیس، سر ارزیاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک علم و فناوری، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی همسو کردن دستگاه‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که در عمل منجر به حمایت از تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته کشورهایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده‌اند از رشد و توسعه بالایی برخوردارند؛ ادامه داد: بازرسی‌کل استان در راستای شناسایی مشکلات شرکت‌ها با دستگاه‌های اجرایی، فرمی تهیه و تحویل شرکت‌ها داده که بعد از ارائه، فرم‌ها با توجه به دستگاه اجرایی دسته‌بندی و از طریق گروه‌های بازرسی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

بازرس استان فارس خواستار حل مشکلات این شرکت‌ها شد و از ادارات‌کل مالیات و تامین اجتماعی خواست دوره‌های آموزشی در خصوص تبیین قوانین و مقررات، نحوه تنظیم دفاتر، اقدامات لازم برای برخورداری از معافیت‌ها و... برگزار کنند.

ذوالقدری رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در این نشست تاکید کرد: از سال 1399 که هیأت بازرسی سازمان بازرسی در پارک مستقر شدند موانع متعددی پیش روی شرکت‌ها از جمله مشکلات مربوط به اخذ کدپستی. پارک تلاش و پیگیری‌های زیادی برای اخذ کدپستی برای تک‌تک شرکت‌ها و... رفع شده است.

تاکید بر ایجاد وحدت رویه در روندها و تسریع در انجام امور شرکت‌ها، تعیین شعبه و باجه‌ای ویژه توسط اداره‌کل تامین اجتماعی، معرفی یک نفر از اداره‌های مذکور برای حل مشکلات مربوط به بیمه و مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین حضور یک نفر از ادارات متولی بصورت یک روز در ماه در پارک علم و فناوری برای رفع مشکل شرکت‌ها از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی