سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 12:19
  • تعداد بازدید خبر : 95
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور بازرس کل استان البرز در جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ

بازرس‌کل قضایی استان البرز با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ بر رویکرد مبارزه با فساد این بازرسی کل تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان البرز، محمدتقی مشهدی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به جایگاه سازمان بازرسی کل کشور در قانون اساسی گفت: بر اساس اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی کشور برای برقراری حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری کشور است.

بازرس کل استان البرز با اشاره به انتخابات آینده نیز تاکید کرد: چنانچه مسئولین در مقوله اجرا و نظارت به درستی عمل کنند در زمان انتخابات، نیازی به تبلیغات نیست و مردم به طورخودجوش پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت.

بازرس‌کل استان اقدامات بازرسی‌کل استان در رابطه با آسیب‌شناسی و صدور نامه‌های هشداری خطاب به دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی درخصوص مباحثی مانند املاک قولنامه ای، تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی، هدر رفت آب، چاه‌های غیرمجاز و... را تبیین کرد.

مشهدی ضمن اشاره به رویکرد مبارزه با فساد بازرسی‌کل استان در شناسایی و برخورد قانونی با عملکرد سوء برخی مدیران در حیف و میل بیت المال به واسطه ترک فعل، رویکردهای سازمانی ابلاغی در سال جاری برای تمرکز بر بازرسی‌های مسئله محور کلان از جمله: آلودگی هوا و ریزگردها و پروژه‌های نیمه تمام با نگاه ملی و شناسایی گلوگاه‌های فساد و مبارزه با آن را تبیین کرد. 

بازرس کل قضایی استان در ادامه، مفاد 603 قانون مجازات اسلامی و ضمانت اجرایی آن در ماده 606 برای مدیران را تشریح و بر استفاده از ظرفیت‌های شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان و لزوم آموزش قوانین و مقررات به مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی تأکید کرد.

گفتنی است در برنامه بازدید دوره ای بازرس کل استان از شهرستان‌ها و نشست با شورای اداری شهرستان، بازرس کل قضایی استان در نشستی با آقای عبدی سرپرست دادگستری شهرستان ساوجبلاغ و دادستان عمومی و انقلاب هشتگرد به بحث و بررسی مشکلات و مسائل قضائی شهرستان ساوجبلاغ و آسیب‌های موجود در دستگاه‌های اداری و اجرایی پرداخت و در ادامه در راستای مأموریت سند تحول قضایی در جلوگیری از اطاله‌های رسیدگی قضایی و تعاملات مشترک بازرسی کل و دستگاه قضایی برای برخورد به موقع با مفاسد اداری و مالی، تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های سنواتی تعقیب کیفری ارجاعی از سوی بازرسی کل استان در دادسرا و محاکم در دادگستری شهرستان ساوجبلاغ را مورد تأکید قرار داد و سرپرست دادگستری شهرستان، دستورات لازم در این خصوص را صادر کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -