سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/10/03 - 09:38
  • تعداد بازدید خبر : 536
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دیدار بازرس‌کل استان خراسان جنوبی با نماینده ولی‌فقیه در استان؛

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی: سازمان بازرسی اجازه رواج بی‌قانونی را ندهد

بازرس‌کل استان خراسان جنوبی به همراه سربازرسان و جمعی از کارکنان با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان خراسان جنوبی، مهدی رحیمی در این دیدار ضمن تشریح وظایف قانونی سازمان بازرسی و تأکید بر جایگاه و نقش ویژه ائمه جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در استان‌، گفت: در دوره‌ای که مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ریاست قوه قضاییه، بحث مبارزه با فساد است، از شما می‌خواهیم تا سازمان بازرسی را در انجام این امر خطیر یاری کنید.

رحیمی با بیان اینکه اولویت سازمان بازرسی پیشگیری از وقوع فساد است، تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی افرادی که در مسیر انحراف و سوءجریان هستند، نباید احساس امنیت کنند و بدانند با آن‌ها هیچ مماشاتی نخواهد شد و به اشد وجه برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنای سازمان، تدبیر لازم در جهت حسن اجرای امور و جلوگیری از تضییع بیت‌المال و تصاحب اموال عمومی و تخظی از قانون است.

 در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به به شرایط فعلی کشور، بر اهمیت دوچندان اقدامات دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: مردم گلایه‌های بسیاری از عملکرد مسئولین دارند و رها بودن امور کشور را بارها گزارش داده‌اند. بنابراین نظارت دقیق می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز کشور را حل کند.

وی افزود: اوضاع نابسامان نتیجه کم‌کاری و سهل‌انگاری مسئولینی است که برخی ممکن است نفوذی باشند و از روی عمد اقداماتی انجام دهند و گاهی هم از روی ندانم کاری‌هایی است که در نتیجه عدم نظارت به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بعد از خیانت یک مسئول در هر سازمانی، نمی‌توان گفت که این کار به صورت ناگهانی بوده است، در اینجا این سئوال مطرح می‌شود که حراست آن نهاد و یا سازمان‌های نظارتی چه می کردند که این خیانت صورت گرفته و چرا به آن مسئول هشداری نداده‌اند؟

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برای مدیرشدن یک فرد در یک نهاد، هزینه بسیاری بابت آموزش او پرداخت می‌شود، گفت: نیرو انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور است، حال اگر مسئولی مرتکب خیانت شود، بیشتر از همه، کشور یک سرمایه را از دست داده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های نظارتی باید بر اساس اصل دوستی، جلوی فساد مدیران و مسئولان را بگیرند، بیان کرد: سازمان بازرسی باید تلاش کند و اجازه ندهد به جای قانون، بی قانونی در ادارات رواج یابد و بخش مهمی از کار سازمان بازرسی نقش پیشگیری دارد تا پیگیری، لذا برای این کار نیاز است نظارت‌ها دقیق و مداوم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی از دیانت و غنای فرهنگی زیادی برخوردارهستند، اظهار داشت: با وجود تبلیغات فراوان دشمن در فضای مجازی و وجود جریان نفوذ، اگر نظارت نباشد، ممکن است در این استان هم انحرافی صورت گیرد اما با بیداری و هوشیاری، بخش‌های نظارتی می‌توانند جامعه را سالم نگه دارند و از گسترش فسادها جلوگیری کنند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -