سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/07 - 15:31
  • تعداد بازدید خبر : 317
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توصیه‌های بازرس کل استان زنجان به دستگاه‌ها و مجریان برگزاری انتخابات

بازرس‌کل استان زنجان بر لزوم بی طرفی تمامی مدیران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان، در اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضاییه دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان با حضور کلیه اعضا تشکیل شد.

ابوالفضل خمسه ضمن توصیه به توجه ویژه پیرامون چهار راهبرد ارائه شده توسط مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات گفت: با توجه به فرصت موجود باید آسیب شناسی‌های لازم پیرامون راهبردهای ارائه شده توسط معظم‌له در راستای اجرای انتخاباتی در طراز انقلاب اسلامی، شناسایی و اجرایی شود.

بازرس کل استان زنجان ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری کلیه دستگاه‌ها در حسن برگزاری این رویداد مهم ملی بیان کرد: با توجه به چالش‌ها و ایرادهای شناسایی شده در دوره‌های گذشته لازم و ضروری است از هم اکنون برنامه مدون اداری و مالی پیرامون نیازمندی‌ها و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات تخصیصی به انتخابات در حین برگزاری تهیه تا مصرف اعتبارات با تدبیر لازم و در محل معین هزینه شود.

وی ضمن تقدیر از همه افرادی که فقط در مسیر قانون حرکت می‌کنند ادامه داد: بر اساس قانون کلیه دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی و عمومی استفاده می کند حق هر گونه بهره برداری از امکانات و اموال دولتی له یا علیه کاندیداها را ندارد و از نگاه قانون گذار استفاده از اموال دولتی به نفع کاندیدا جرم بوده و با مرتکب مطابق قانون برخورد می‌شود. باید بی‌طرفی تمامی مدیران و دست اندرکاران برای عموم مشخص باشد.

خمسه گفت: بخشی از اقدامات سازمان بازرسی پیشگیرانه است و بازرسان بازرسی کل استان علاوه به اجرای وظایف و تکالیف قانونی خود در نظارت بر حسن جریان امور، آمادگی ارائه هرگونه نظرات کارشناسی را به متولیان امر خواهند داشت.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی