سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 11:10
  • تعداد بازدید خبر : 102
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تقدیر رئیس کل دادگستری استان البرز از اقدامات اثربخش بازرسی کل استان

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در دومین نشست شورای قضایی استان از اقدامات اثربخش بازرسی کل استان البرز در سال 1402 تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان البرز، دومین نشست «شورای قضائی» و «شورای اطلاع‌رسانی استان البرز» در سال ۱۴۰۳ به ریاست رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای قضائی استان البرز و حضور بازرس کل استان و سایر اعضای شورای قضایی استان البرز در ساختمان اداره‌کل بازرسی استان برگزار شد.

محمدتقی مشهدی، بازرس‌کل استان البرز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد بازرسی‌کل استان و با اعلام رسیدگی به ۱۲۰ پرونده در سال ۱۴۰۲ از تهیه ۳۲۸ گزارش در این خصوص خبر داد که موضوعاتی از قبیل اصلاح امور، تعقیب کیفری، تعقیب اداری، درخواست ابطال مصوبه و استحضاری را شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به چندین مورد ساخت شهرک‌های غیرقانونی در استان البرز اشاره کرد که رئیس کل دادگستری استان البرز به دبیر شورای تحول و تعالی قضائی دادگستری استان دستور داد ضمن بررسی این موضوع، اقدامات مقتضی برای قلع و قمع بناها و اعمال قانون را پیگیری کند.

بازرس کل استان البرز همچنین به وصول 2000 میلیارد ریال توسط بانک صادرات از طریق ضبط وثیقه ملکی و مصادره ماشین آلات شرکت‌های گروه دبش به ارزش 4.440 میلیارد ریال به نفع بانک متعاقب هشدار بازرسی کل استان، شناسایی، پیگیری و فروش اموال رسوب شده طی چند سال گذشته حوزه غذا و دارو در انبارهای اداره کل، جمع آوری و فروش اموال تملیکی به مجموع مبلغ 1.111 میلیارد ریال از طریق مزایده عمومی با پیگیری این بازرسی کل و حدود 1800 میلیارد ریال مناقصات و مزایده‌های ابطال و تجدید شده (عمرانی و غیر عمرانی) با مکاتبات و پیگیری بازرسی کل البرز و مراتب دیگری از اقدامات کلان بازرسی کل استان البرز اشاره کرد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس شورای قضائی استان البرز نیز در این نشست با تشریح بعضی اقدامات دستگاه قضائی استان البرز در سال گذشته، انجام بسیاری از اقدامات را مستلزم همکاری بین دستگاهی و برون دستگاهی دانست و تاکید کرد: در این بین نقش دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در همکاری نزدیک و مشترک با دادگستری کل استان برجسته‌تر است و به عنوان بخشی از یک سیستم واحد در انجام امور به یکدیگر کمک می‌کنند و در بعضی موارد انجام وظایف یک مجموعه بدون تعامل و همکاری دیگری امکان‌پذیر نیست.

وی از همکاری نزدیک اداره کل بازرسی، با دادگستری در انجام مأموریت‌های مشترک تقدیر کرد و از اقدامات بازرسی کل استان در نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین بخصوص در رابطه با حفظ منابع ملی و اراضی زراعی و باغی و همچنین پیگیری جهت رسیدگی و مختومه شدن تمام پرونده‌های تشکیل شده تا سال ۱۴۰۱ تقدیر کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در خصوص گزارش‌های ارسالی بازرسی کل به مراجع قضائی تاکید کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، ضرورت دارد گزارش‌های ارسالی مستند و مستدل و بدون ایرادات شکلی و محتوایی باشد و معاونت قضایی و مسئول پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل تسریع در مراحل رسیدگی گزارشات بازرسی در مراجع قضایی را پیگیری کند.

در ادامه، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تقدیر از اقدامات بازرسی‌کل استان در همکاری نزدیک با دادسراها، تصریح کرد: در سال گذشته، نشست تعاملی بین دادستانی مرکز استان و بازرس کل برگزار شد و آثار و نتایج مطلوبی داشت و در سال جاری نیز نشست مذکور در سطح دادستان‌های شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -