سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/08/03 - 10:00
  • تعداد بازدید خبر : 194
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید بازرس‌کل فارس بر خودکنترلی، افزایش اقدامات پیشگیرانه و تقویت نظارت درون دستگاهی در شهرداری‌ها/ ضرورت کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

بازرس‌کل استان فارس در دیدار با شهردار شیراز بر ضرورت بر خود کنترلی، افزایش اقدامات پیشگیرانه و تقویت نظارت درون دستگاهی در شهرداری‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسیکل استان فارس؛ کاظم اکرمی در نشستی با شهردار جدید، معاونان و مدیران شهرداری کلان شهر شیراز با بیان اینکه ساختار مورد انتظار سازمان بازرسی خود کنترلی و افزایش اقدامات پیشگیرانه و تقویت نظارت درون دستگاهی است، گفت: نظر رئیس سازمان در دوره تحول و تعالی پرهیز از جزیینگری و افزایش اقدامات برخوردی با گلوگاههای فساد است.

رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق عامه و در نظر داشتن انصاف در محاسبه عوارض و در نظر داشتن شرایط اقتصادی مردم در افزایش بهای خدمات شهرداریها تأکید کرد: شهروندان باید به نحوی از خدمات شهرداری رضایتمندی داشته باشند که هم انگیزه پرداخت عوارض داشته باشند و هم میزان شکایات و احیاناً فساد کاهش یابد.

وی با اشاره به قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداریها و دهیاریها، توجه به ارکان این قانون خصوصاً زمانبندی بودجه و رعایت الزامات قانونی پیشبینی شده در این قانون را مورد تاکید قرار داد.

اکرمی گفت: کاهش زمان صدور پروانه ساخت مطابق ماده (59) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور در شهرداری استان فارس مورد انتظار است و باید فرایندهای به نحوی انجام شود که تعلل غیرمتعارف در صدور پروانهها انجام نشود.

بازرس کل استان فارس ادامه داد: همچنین در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نامه هشداری به دستگاههای اجرایی و شهرداریها ابلاغ شده که باید برنامهریزی لازم برای توجه به این مسئله کلان کشور مورد لحاظ مدیران شهرداری قرار گیرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی