سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/06/02 - 12:14
  • تعداد بازدید خبر : 761
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست مشترک مدیران قضایی و نظارتی بوشهر با مدیران حوزه نفت و گاز پارس جنوبی برای رفع مشکلات تولید

نشست مشترک مدیران قضایی و نظارتی استان بوشهر با مدیران حوزه نفت و گاز پارس جنوبی در عسلویه برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان بوشهر، در این نشست که با حضور علی جمادی رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر، اسحاق شهبازی سرپرست بازرسی کل استان، مدیران قضایی شهرستان عسلویه و نفت و گاز پارس جنوبی در سالن جلسات سازمان منطقه ویژه انرژی پارس برگزار شد، مصوباتی در راستای تحقق اهداف رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و تسریع جهت رفع تنگناهای پیش روی واحدهای تولیدی به تصویب رسید.

همچنین اعضا تصویب کردند تا کمیته‌ای متشکل از مسئولان قضایی شهرستان و مدیران حوزه نفت و گاز پارس جهت پیگیری مصوبات این نشست تشکیل شده و موارد بعد از اجرا و عملیاتی شدن، طی گزارشی  به بازرسی کل استان و رئیس‌کل دادگستری منعکس شود.

بر اساس این گزارش نخستین مصوبه این نشست درباره هدر رفت میزان قابل توجه ال چی جی تولیدی پالایشگاه های سایت 2 پارس جنوبی و اهمیت ارز آوری این محصول تولیدی برای کشور بود که بر این اساس شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ماموریت پیدا کرد تا در اسرع وقت برای عملیاتی شدن ایجاد امکان صادرات این محصول که روزانه حدود یک میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد، اقدام نماید.

درعین‌حال شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مکلف شد ضمن هماهنگی با مقامات مسئول در مرکز نسبت به تخصیص خوراک موردنیاز مکفی به شرکت پتروشیمی بوشهر اقدام نموده و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به اطلاع بازرسی کل استان برساند.

همچنین به جهت کمک به واحدهای تولیدی قرار شد روسای دادگستری شهرستان‌های کنگان و عسلویه کلیه90 پرونده واحد تولیدی راکد که در مرجع قضایی عسلویه مطرح شد را پیگیری و نتیجه بررسی‌ها با هماهنگی دادگستری استان به بازرسی کل استان بوشهر ارائه شود.

شکوائیه‌های دستگاه‌های دولتی، علیه شرکت‌های دولتی حوزه نفت و گاز مطرح در مرجع قضایی موضوع بعدی بود که در این زمینه تصمیم بر آن شد به‌منظور استفاده از مکانیسم حل اختلاف بین دستگاه‌های دولتی، این شکوائیه ها بعد از بررسی توسط مرجع قضایی و احراز شمولیت به شورای یادشده در استانداری ارسال شود.

همچنین مصوب شد که شرکت مجتمع گاز در راستای حمایت از کارخانه تولید گوگرد مورداستفاده در امور زراعت و باغداری واقع در بندر دیر و به ‌منظور تداوم تولید و حفظ نیروی شاغل به کار در آن ‌واحد تولیدی، نسبت به تخصیص خوراک (ضایعات گوگرد) به میزان موردنیاز و با نرخ قیمت کشف‌شده در آخرین مزایده برگزارشده مشروط به ادامه فعالیت، به آن واحد تولیدی اقدام کند.

ضمناً قرار شد شعبه‌ای اختصاصی به موضوع رسیدگی به دعاوی علیه شرکت‌های حوزه نفت و گاز در مراجع قضایی بوشهر، کنگان و عسلویه اختصاص یابد و چنانچه در پرونده‌های حوزه نفت و گاز، آراء محکومیت مالی سنگین علیه دولت صادر شد، مدیران مربوطه بلافاصله طی شرحی مستند و مستدل درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را به دادگستری کل استان اعلام کنند. درعین‌حال مصوب شد مدیران حوزه نفت و گاز ترتیبی اتخاذ کنند تا به‌منظور پرداخت مطالبات و حقوق کارگران شاغل در پیمان‌های مرتبط، نسبت به پرداخت به‌موقع حقوق کارگران اقدام شده و انعقاد قراردادها با ضمانت اجرایی لازم (خصوصاً توجه به‌حساب مشترک فی‌مابین پیمانکار و کارفرما) در این‌خصوص انجام شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -