سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 14:46
  • تعداد بازدید خبر : 109
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان با مدیران شبکه بانکی استان

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان در نشست تخصصی با مدیران شبکه بانکی استان اهم موارد مدنظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور در راستای تحقق شعار سال 1403 که باید در اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان، غلامرضا کوهی در این دیدار بیان کرد: با توجه به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، نقشه راه مشخص شده و همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند که در این زمینه رسالت و نقش بانک‌ها بسیار پر رنگ بوده و بخش قابل‌توجهی از تکالیف دستگاه‌ها در این زمینه متوجه بانک‌ها و نهادهای مالی است.

وی توجه جدی به اهلیت سنجی متقاضیان، شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات بانکی در بخش تولید و اولویت‌بندی اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها را بسیار پر اهمیت دانسته و با اشاره به شرح وظایف سازمان بازرسی مبنی بر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های دولتی، بر رعایت بهداشت اعتباری و نظارت مستمر بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات در راستای تولید، تأکید و خواستار برنامه‌ریزی و رصد مستمر هزینه کرد تسهیلات در بخش تولید به‌منظور جلوگیری از انحراف تسهیلات شد.

گفتنی است در جریان این نشست مدیران عامل بانک‌ها، ضمن بیان مسائل و دغدغه‌های موجود از اقدامات و حمایت‌های بازرسی کل استان در سال گذشته تقدیر کردند.

در خاتمه با توجه به تعریف بازرسی برنامه‌ای مبنی بر «بررسی نحوه پرداخت و نظارت بر مصرف تسهیلات بخش تولید در شبکه بانکی استان» معارفه هیأت بازرسی انجام و کلیه مدیران مکلف به همکاری با هیأت مربوطه شدند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی