سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/10/25 - 09:43
  • تعداد بازدید خبر : 398
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند در بازرسی‌کل خراسان جنوبی

به منظور تعامل و بررسی و وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه توسط مجمع خیرین و اختلافات ناشی از این موضوع، جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند، معاونت توسعه و منابع فیزیکی دانشگاه و سایر کارشناسان آن حوزه و همچنین رئیس و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و کارشناسان ذی‌ربط آن حوزه در بازرسی‌کل استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل خراسان جنوبی، مهدی رحیمی بازرس‌کل استان با بیان اهمیت نقش و جایگاه مجمع خیرین سلامت در راستای جذب و هدایت کمک‌های خیرین جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان، بر ضرورت و اهمیت هدفمند بودن اجرای پروژه‌ها با جلب نیازهای زیرساختی و توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و پرهیز از اجرای پروژه‌های فاقد توجیه تأکید نمود.

در ادامه سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی ضمن بیان ضرورت تشکیل جلسه، تأکید نمود: اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی توسط مجمع خیرین می‌بایست بر اساس نیازسنجی دانشگاه و در تعامل با این مجموعه انجام پذیرد.

همچنین در خصوص درخواست مجمع خیرین برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی در بخش درح، تأکید شد: این امر می‌بایست با اخذ مجوز معاونت درمان وزارت بهداشت و در چارچوب سیاست‌های کلی آن وزارتخانه انجام پذیرد.

 همچنین بر این موضوع تاکید شد: با توجه به آن که بیشتر بیمارستان‌های استان زیان‌ده بوده و نظر به مشکلات تأمین پزشک متخصص برای بیمارستان‌های شهرستان‌های استان از قبیل درمیان، سربیشه و نهبندان که موجب اعزام بیمار به مرکز استان می‌شود، ایجاد بیمارستان در بخش قهستان می‌بایست با لحاظ نیازسنجی و امکان‌سنجی لازم انجام پذیرفته تا با مشکلات سایر بیمارستان‌های استان مواجه نشوند. ضمن آن که با توجه به مکاتبه اخیر معاون وزارت بهداشت مبنی بر پرهیز از ایجاد هرگونه بیمارستان جدید به رئیس دانشگاه تأکید شد در خصوص مجوز ساخت بیمارستان محلی در بخش درح با توجه به مجوز قبلی صادره توسط آن معاونت از وزارت بهداشت استعلام لازم اخذ شود.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -