سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/10/28 - 14:02
  • تعداد بازدید خبر : 215
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان استان خراسان شمالی توسط بازرسی‌کل استان

با توجه به تداوم برودت هوای استان خراسان شمالی بازرسی‌کل استان اقدام به پایش مستمر و سرزده دستگاه‌های خدمات رسان استان در پی تداوم برودت هوا و تعطیلی ادارات کرده است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان شمالی صادق اسپیدکار بازرس‌کل استان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه های خدمات رسان استان گفت: بر اساس بخشنامه استانداری کلیه ادارات دولتی موظف هستند تا نسبت به قطع کامل سیستم‌های گرمایشی و حرارتی اقدام و دمای محیط را در حداقل  ممکن حفظ کنند که در صورت عدم رعایت بخشنامه موصوف با متخلفان در دستگاه ها برخورد قانونی قاطع صورت می گیرد.

بازرس کل استان خراسان شمالی افزود: در راستای نظارت بر اجرای بخشنامه استانداری بازرسی کل استان خراسان شمالی طی بازرسی‌هایی ضمن پایش مجدد نحوه مدیریت شبکه توزیع گاز استان و اقدامات صورت گرفته برای سوخت‌های جایگزین، با اعزام گروه‌های بازرسی اقدام به پایش و بازدید سرزده از ادارات و دستگاه‌های کشیک خدمات رسان استان کرده است.

اسپیدکار بازرس کل استان خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: ضمن تشکر مجدد از همدلی و همکاری مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز وکلیه دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی دست اندر کار، اهم نارسائی‌ها و نقائص احصاء شده طی بازرسی‌های صورت گرفته در قالب نامه‌ای هشداری به استانداری خراسان شمالی ارسال شده است تا در اسرع وقت نسبت به اصلاح برخی نارسائی‌ها و نقائص اقدام قانونی موثر صورت پذیرد.

همچنین در بازدید از میدان اصلی میوه و تره بار بجنورد نسبت به اصلاح رویه در بهره‌گیری از وسایل گرمایشی به دستگاه مسئول تذکر لازم داده شد.

طی بازدید سرزده گروه بازرسی از بخش اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان (شماره تلفن 122)، مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی اقدام به پایش نحوه مدیریت و وضعیت مصرف نیروی برق در استان شد. همچنین با توجه به امکان افزایش مصرف برق در استان و کشور با توجه به نیازهای گرمایشی وضعیت نیروگاه حرارتی شیروان بررسی و تذکرات و هشدارهای لازم داده شد.

بازدید سرزده از شعب منتخب پیشخوان شرکت مخابرات استان، بانک‌های مختلف استان از جمله ملی، ملت، تجارت، سپه ، رفاه، صادرات و... صورت گرفت. در این بازدیدها تذکرات لازم به برخی شعب درخصوص مدیریت و جلوگیری از ازدحام ارباب رجوع، ارائه و وضعیت خدمت رسانی و رعایت دمای محیط خدمت رسانی پایش شد.

در حوزه خدمات عمومی شهرداری بازدید سرزده از مراکز خدمات شهری و عمومی شهرداری دایر که شامل بخش تنظیف، فضای سبز، آرامستان‌ها و آتش نشانی بود صورت گرفت و کیفیت ارائه خدمات مورد بررسی قرار گرفت.

در حوزه بهداشتی و درمانی در بازدید سرزده از جمعیت هلال احمر استان میزان آمادگی ارائه خدمات و وسایل گرمایشی و اقلام اضطراری مثل چراغ والر بررسی شد. همچنین در بخش درمانی استان و بیمارستان‌ها وضعیت خدمات رسانی در بخش اورژانس‌ها، وضعیت حضور پزشکان و بستری بیماران بررسی شد.

در حوزه راه‌های استان با توجه به افزایش برودت هوا و لزوم پایش عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان در جاده‌های مواصلاتی در استان خراسان شمالی، بازدید سرزده از گردنه برفگیر امین‌الله و واحدهای خدمات رسان آن، مرکز پایش راه‌های استان و پایانه مسافربری مرکزی استان صورت گرفت و از نزدیک کیفیت و فرآیند خدمات‌رسانی به مردم در شرایط سخت و مشکلات مربوط مورد بررسی قرار گرفت.

این هیات همچنین با توجه به تغییر  ساعات کاری نانوایی‌های سطح مرکز استان و کمبود شدید گاز، بازدیدهایی از کیفیت و نحوه خدمت‌رسانی نانوایی‌های سطح شهر بجنورد صورت داد و نقاط قوت و ضعف مربوط بررسی واقع شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -

فیلم ها