سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/02/24 - 15:55
  • تعداد بازدید خبر : 463
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع برق استان هرمزگان توسط بازرس کل

بازرس‌کل استان هرمزگان در بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه تولید برق استان آخرین وضعیت تولید و توزیع برق استان را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان هرمزگان، در راستای تاکیدات رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر رصد مستمر فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان، رضا مختاری بازرس‌کل استان به همراه مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس با توجه به در پیش‌رو بودن فصل گرما از بخش‌های مختلف نیروگاه تولید برق استان بازدید کردند.

بازرس‌کل استان هرمزگان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تامین برق مطمئن برای مردم وکاهش خاموشی مشترکین خانگی و صنایع تولیدی یکی از مهمترین اولویت‌ها در فصل تابستان است، گفت: به هیچ دلیلی نباید خللی در تامین برق ایجاد شود و با توجه به شرایط فصل گرما در استان ضرورت دارد در برنامه تعمیرات نیروگاه‌های تولید برق برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد تا برای تامین برق پایدار آمادگی کامل وجود داشته باشد.

مختاری تصریح کرد: با توجه به بررسی میدانی صورت گرفته از بخش‌های مختلف نیروگاه در روند تولید برق از جمله اتاق فرمان، توربین و بویلرهای نیروگاه مشاهده شد از 4 واحد نیروگاهی، فقط یکی از واحدها فعال بوده و سه واحد دیگر بنا به دلایل فنی و انجام تعمیرات نیمه اساسی بر روی آن ها از چرخه تولید خارج شده که مقرر گردید قبل از فرارسیدن پیک مصرف برق تابستان سال جاری، برنامه تعمیراتی در نیروگاه‌های استان با تامین منابع مالی لازم به سرعت اجرا و حداکثر ظرف مدت (24) ساعت پس از بازدید واحد شماره (2)،  طی (2) روز آینده واحد شماره (1) و تا پایان اردیبهشت ماه واحد شماره (4) نیروگاه در مدار بهره‌برداری و چرخه تولید قرار گیرد.

مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس نیز در این بازدید ضمن تشریح نحوه کار و روند تولید برق در نیروگاه، گزارشی از روند تولید و توزیع برق در کل استان به بازرس‌کل استان هرمزگان ارائه کرد.

گفتنی است در پایان بازدید طی جلسه‌ای مسائل و مشکلات مربوط به تولید و توزیع برق و همچنین مصارف خانگی و واحدهای صنعتی در استان مورد بررسی قرار گرفت و بازرس‌کل استان درخصوص تسریع در انجام تعمیرات در جهت فعال‌سازی سایر نیروگاه‌ها و همچنین مدیریت مصرف انرژی و کنترل به هنگام پیک بار به خصوص در تابستان در زمان اوج بار دستور لازم را صادر کرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -