سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 12:07
  • تعداد بازدید خبر : 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان: نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها پرداخت شود/ بازرسی پیگیر تحقق این اعتبار

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز کتاب وکتابخوانی از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی صالحی ضمن تبریک به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی وکتابدار گفت: دانایی و دانستن به انسان معرفت و صلابت و حس بالندگی می‌دهد و و با معرفت و دانایی است که انسان در جامعه ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی افزود: امروزه با توجه به وجود فناوری‌های نوین و اینترنت، دسترسی‌ها به مطالعه کتاب و افزایش دانایی با سرعت چشمگیری افزایش یافته که انتظار می‌رود ناشران و نویسنگان کتاب‌های خود را متناسب با نیاز‌های به روز خانواده‌ها تأمین کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند، اظهار کرد: کتاب غذای روح است بنابراین باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود تا فرزندان ما بتوانند برای رشد و شکوفایی آینده کشور مفید باشند.

 تاکید بر پرداخت نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد: شهرداری‌ها تکالیف خود در حوزه کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی را رعایت کنند و بازرسی کل استان تمام تلاش خود را در چارچوب قانون انجام می‌دهد تا این مهم جهت افزایش خدمت عمومی در حوزه فرهنگ و دانش محقق شود.

برپایه این خبر؛ بازرس‌کل استان به همراه سربازرس گروه امور سیاسی و قضایی از بخش‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی بازدید و دستورات لازم جهت پیگیری تحقق نیم‌درصد اعتبارات در حوزه زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی را صادر کرد.

 انتهای پیام//

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -