سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 14:05
  • تعداد بازدید خبر : 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان یزد تاکید کرد: واحدهای نظارتی درون دستگاهی نقش خود را پررنگ تر ایفا کنند

بازرس کل استان یزد در جلسه معارفه هیات بازرسی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور بر فعال‌تر بودن واحدهای نظارتی درون دستگاهی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان یزد؛ رضا مختاری بازرس‌کل استان یزد در جلسه معارفه هیات بازرسی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به بازرسی‌های موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده به عنوان انواع بازرسی تعریف شده در سازمان بازرسی کل کشور افزود: قطعاً هدف از حضور بازرسان در دستگاه‌های اداری افزایش بهره وری عملکرد و نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف آن دستگاه است و در این راستا هیچ تفاوت یا تقابلی بین اجرا و نظارت قائل نیستیم.

بازرس‌کل استان یزد ادامه داد: راهبرد ما این است که در کنار هم به عنوان ید واحده، بتوانیم به یک دیدگاه کارشناسی مشترک در حل مسائل برسیم قطعاً در این صورت است که نظارت و اجرا هر دو موفق خواهند بود.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه‌های قانونی موجود در قانون تشکیل سازمان بازرسی در خصوص پرسش سوال و ابهام بازسان بازرسی از دستگاه‌های اجرایی گفت: حتماً از سوال و پرسش استقبال کنید که در راستای حسن جریان امور است و سوال به عنوان چالش نیست و به عنوان یک فرصت است تا مشکلات بیان شده و تنگناهایی که در آن لحظه دستگاه آن تصمیم را گرفته باید تبیین کند، که این امر باعث هم‌افزایی و تصمیم گیری درست می‌شود.

مختاری تاکید کرد: بازرسی ها باید حداقل و نظارت حداکثر باشد و این امر نیازمند یک پیش شرط است و آن هم فعال بودن واحدهای نظارتی درون دستگاهی در راستای اجرای ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حراست‌ها و مجموعه‌های درون نظارتی فعال به عنوان موتور پیشران بال‌های مدیریت مجموعه هستند، افزود: کما اینکه در بسیاری از موارد که این واحدهای نظارتی درون دستگاهی، نقش محوری خود را به درستی انجام ندادند آسیب‌های جدی به دستگاه وارد شده است.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -