سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 16:34
  • تعداد بازدید خبر : 133
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان کردستان: راه و شهرسازی هوشمندانه از ورود افراد سودجو برای تحمیل هزینه‌های مازاد به دولت هستند جلوگیری کند

همزمان با سفر رmیس جمهور به استان کردستان جلسه بررسی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی شهر سنندج با حضور رئیس سازمان ملی زمین و مسکن و بازرس کل استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کردستان، همزمان با دومین سفر استانی حضرت آیت ا.. رئیسی به استان کردستان، جلسه‌ای با موضوع بررسی آخرین وضعیت اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی  و راهکارهای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان با حضور مالکی، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

در ابتدای جلسه بازرس‌کل استان کردستان با تذکر این نکته که اداره‌کل راه و شهرسازی در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، مکلف است نسبت به معرفی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک برای اخذ سند مالکیت بنام راه و شهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کند؛ به ارائه گزارشی مبسوطی از آخرین وضعیت اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و اقدامات راه و شهرسازی استان کردستان در این خصوص پرداخت.

عیسی هواسی در خصوص الحاق اراضی موردنیاز به حریم شهر تأکید کرد؛ اداره‌کل راه و شهرسازی باید در این زمینه هوشمندانه عمل کند و از ورود افراد سودجو که با استفاده از رانت در تلاش برای تحمیل هزینه‌های مازاد به دولت هستند، جلوگیری به عمل آورد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشکر از اقدامات بازرسی کل استان کردستان درخصوص شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌ها و ظرفیت‌های شناسایی شده جهت تزریق به طرح مسکن ملی، و اخذ اقدامات و مکاتبات بازرسی کل استان در خصوص این موضوع در سنوات اخیر خواستار هم‌اندیشی و تعامل هرچه بیشتر با بازرسی کل استان کردستان جهت رفع معضل کمبود زمین طرح مسکن ملی شد.

 

 

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی