سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/10/16 - 14:15
  • تعداد بازدید خبر : 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرس کل استان قم: فصل الخطاب مسئولان اجرایی باید سیاست‌های کلی ابلاغ شده در زمینه «اصلاح الگوی مصرف» باشد

بازرس کل استان قم با اشاره سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در خصوص «اصلاح الگوی مصرف»، عنوان کرد: در نظام حقوقی ما فارغ از آنکه فرامین رهبری اولویت دارد، آنچه ایشان در مواردی نظیر سیاست‌های کلی به سران قوا ابلاغ می‌نمایند؛ به طریق اولی از الزامات قانونی به حساب می‌آید.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان قم، حجت‌الاسلام محمود طالبی بازرس‌کل استان قم به همراه سر بازرس گروه اقتصادی زیر بنایی بازرسی کل استان در جلسه مدیریت بحران سوخت که در سالن جلسات شهید سلیمانی شرکت گاز استان قم برگزار شد؛ با اشاره به خدمات شرکت گاز به مردم استان قم، اظهار کرد: جدیتی که مسئولان و مدیریت اجرایی در شرکت گاز استان دارند، موجب شده است تا در کنار اجرای قانون، جلب رضایت مردم نیز سرلوحه کار این شرکت باشد که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

طالبی همچنین عملکرد شرکت گاز استان قم در بخش وصول مطالبات را نیز رضایت‌بخش توصیف کرد.

وی با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات شرکت گاز استان توسط برخی ادارات و دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: این موضوع با روسای ادارت بدهکار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم مطرح شده است و تمامی ادارات می‌بایست بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

طالبی در ادامه اظهارات خود با اشاره سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص «اصلاح الگوی مصرف»، عنوان کرد: در نظام حقوقی ما فرمان رهبری اولویت دارد و به طریق اولی آنچه توسط معظم له ابلاغ شده باشد الزام قانونی است؛ بر همین اساس جهت‌دهی قوانین و مقررات نیز می‌بایست در راستای این فرمان‌ها اتفاق بیافتد.

در ادامه این نشست مرتضی خوش‌لهجه، مدیرعامل گاز استان قم با اشاره به ناترازی در بخش  گاز در زمستان سال 1401، اظهار کرد: در جریان اتفاقات سال گذشته بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به صنایع و برخی واحدهای صنفی باید محدود می‌شد که اصل انجام این کار با مخاطراتی همراه بود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف سوخت در حفظ پایداری جریان گاز طبیعی، تصریح کرد: در همین خصوص شرکت گاز نیاز به حمایت‌های قانونی داشت و یکی از دستگاه‌هایی که از شرکت گاز حمایت همه جانبه کرد؛ شخص آقای طالبی و مجموعه ایشان در بازرسی کل استان قم بود.

خوش‌لهجه با بیان اینکه هم‌اکنون نیز کشور با ناترازی در این بخش روبرو است، تاکید کرد: در صورتی که مدیریت مصرف در کنار نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه اجرا نشود؛ کشورمان با شرایط شکننده‌ای مواجه خواهد شد که اتمام سوخت برخی نیروگاه‌های تولید برق، یکی از تبعات این شرایط شکننده است.

وی با بیان اینکه حفظ پایداری جریان گاز در بخش خانگی اولویت است، گفت: محدودیت گازرسانی به صنایع نیز برای آسایش هموطنانمان بوده و از روی اجبار است.

بازرس کل استان قم در پایان جلسه از مرکز دیس پاچینگ شرکت گاز  بازدید بعمل آورد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -