سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/04/03 - 10:51
  • تعداد بازدید خبر : 176
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرس کل استان خراسان شمالی: در سال گذشته 20 بازرسی برنامه‌ای و ۶۵ بازرسی موردی از دستگاه اجرایی استان صورت گرفته است

بازرس‌کل استان خراسان شمالی ضمن تشریح جایگاه قانونی و رویکردهای سازمان بازرسی و عملکردهای بازرسی کل استان خراسان شمالی در سال گذشته به سوالات حاضران پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان شمالی، صادق اسپیدکار بازرس‌کل استان در آستانه هفته گرامیداشت قوه‌قضاییه با حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان خراسان شمالی با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در زمینه جوانی جمعیت گفت: دستگاه‌های مختلف در زمینه تحقق اهداف جوانی جمعیت دخیل هستند که در این زمینه، تاکنون عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به تناسب ظرفیت‌ها، امکانات و صلاحیت‌ها و اختیارات استانی خود، در حد قابل قبول ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: البته بعضی از کمبودها در این بخش، ناشی از وجود برخی معاذیر و تنگناهای اعتباری و اجرایی بوده و بخشی دیگر نیز منبعث از وجود برخی ابهامات در ساز وکار نحوه اجرای قوانین بوده که مراتب به واحدهای مرکزی منعکس گردیده و در حال پیگیری است.

اسپیدکار تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون وضعیت استان به لحاظ عملکرد دستگاه‌های مختلف برای تحقق اهداف جوانی جمعیت مناسب ارزیابی می‌گردد در هر صورت پیگیری‌های مستمر جهت تحقق هرچه بیشتر اهداف قانون مزبور به صورت مستمر در حال انجام است.

وی در بخش دیگری سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: این  بازرسی کل هم به نوبه خود برای تحقق شعار سال و رونق تولید ورود داشته و تلاش دارد تا مشکلات پیش روی تولید و واحدهای تولیدی برداشته شود.

بازرس‌کل خراسان شمالی همچنین در خصوص عملکرد بازرسی‌کل استان گفت: در سال گذشته 20 بازرسی برنامه‌ای و ۶۵ بازرسی موردی از دستگاه اجرایی استان صورت گرفته است. 

 بازرس کل استان در خصوص وقوع رانش محدوده دوراهی خندقلو واقع در محور بجنورد- آشخانه و پیگیری آن در بازرسی کل استان و شورای دستگاه‌های نظارت استان گفت: وضعیت رخداده بررسی شده که گزارش‌های کارشناسی حاصله جهت بررسی بیشتر دلایل فنی، به مراجع فنی و تخصصی استان و کشور ارسال گردیده و در نهایت در صورت احراز هرگونه قصور و تقصیر عوامل نظام فنی و اجرایی توسط مراجع فنی مزبور، موضوع جهت بررسی نهایی به دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدعی‌العموم جهت پیگیری‌های بعدی اعلام خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: البته پرونده کیفری مربوطه در دادسرای مرکز استان تشکیل و در جریان رسیدگی است.

وی با اشاره به ترک‌های ایجاد شده پُل در محدوده خندقلو خاطرنشان کرد: به‌طور کلی بروز نواقص در پروژه‌های عمرانی و فنی که عمدتاً با پیچیدگی‌های فنی و بعضاً عوامل ناشناخته زمین شناسی همراه می‌باشند الزاماً به منزله بروز قصور و تقصیر از ناحیه عوامل نظام و فنی و اجرایی نیست. با این وجود با توجه به اهمیت رانش مزبور، موضوع با حساسیت در دستور بررسی قرار گرفته که به دلیل گستردگی مسائل فنی، اجرایی و حقوقی پروژه مزبور و گذشت حدود 10 سال از زمان ساخت پروژه، بررسی پروژه مستلزم صرف زمان قابل ملاحظه‌ای بوده است. البته هشدارهای لازم در جهت تسریع در رفع عیوب از سوی بازرسی‌کل استان به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شده و در دست پیگیری است.

پس از سخنان بازرس کل، خبرنگاران سوالات خود را در حوزه‌های مرتبط مطرح کردند و بازرس‌کل و سربازرسان  به سوالات حاضران پاسخ داد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -