سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/02/16 - 17:23
  • تعداد بازدید خبر : 176
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان خراسان شمالی: داروخانه‌ها بدون حضور مسئول فنی نسخه نپیچند

بازرس کل استان خراسان شمالی در نشست پیشگیرانه با مسئولان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی گفت: برابر مقررات هرگونه نسخه پیچی در داروخانه‌ها بدون حضور مسئول فنی خلاف بوده و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان شمالی، صادق اسپیدکار بازرس کل استان با حضور در نشست پیشگیرانه با مسئولان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی ضمن بیان اهم یافته‌ها در بازرسی‌های صورت گرفته از معاونت غذا و دارو گفت: هرگونه نسخه پیچی در داروخانه‌ها بدون حضور مسئول فنی خلاف بوده و پیگرد قانونی دارد.

اسپید کار افزود: خدمات درحال ارائه توسط داروخانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا نظارت بر داروخانه‌ها لازم و ضروری است. با توجه به اهمیت مسئول فنی لازم است به گونه‌ای تدبیر شود تا همواره در همه ساعت فعالیت داروخانه ها مسئول فنی حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور مسئول فنی می‌بایست از ارائه خدمات دارویی اجتناب شود.

بازرس کل استان همچنین تاکید کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی به عنوان مسئول نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها و شرکت‌‌های توزیع دارو وظیفه دارد با بازرسی‌های مستمر و موثر از توزیع مناسب دارو بین مراکز عمده جمعیتی و همچنین نقاط دوردست استان مطمئن شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -