سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/05/18 - 12:12
  • تعداد بازدید خبر : 388
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس کل استان خراسان شمالی درجمع اعضای هیات مدیره نظام پزشکی استان: با تخلفات از اجرای قوانین و مقررات برخورد می‌شود

بازرس‌کل استان خراسان شمالی تاکید کرد: تکرار نقض قوانین با مصلحت سنجی‌های مقطعی با هر نیتی منجر به عادت نادیده گرفتن قوانین و مقررات می‌شود و از نظر بازرسی‌کل استان خراسان شمالی قابل قبول نبوده و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان خراسان شمالی احمدرضا مهرپرور بازرس‌کل استان خراسان شمالی در نشست هم‌اندیشی با موضوع بررسی ابعاد اجرای طرح دارویاری در استان خراسان شمالی با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده با توجه به حجم قابل‌توجه خروج داروهای یارانه‌ای از کشور، اجرای درست طرح دارویار می‌تواند گام موثری در جلوگیری از اتلاف بیت‌المال و یارانه‌های بخش دارو باشد و در این مسیر لازم است دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان شرکت‌های بیمه و دست‌اندرکاران به صورت مداوم به پایش و نظر‌سنجی وضعیت خدمت‌رسانی در طرح دارویار در سه سطح داروخانه، پزشک و مردم بپردازند تا نواقص احتمالی برای اثربخشی بیشتر مرتفع شود.

مهرپرور همچنین افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش حجم مراجعات به مطب پزشکان ناشی از اجرای طرح، رعایت حرمت مراجعه‌کنندگان و دریافت‌کنندگان خدمات پزشکی و دارویی، از مجموعه خدوم بهداشت و درمان استان خراسان شمالی همچون گذشته مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: وظیفه بازرسی‌کل استان خراسان شمالی طبق اصل 174 قانون اساسی نظارت بر اجرای قانون و حسن جریان امور است و تکرار نقض قوانین با مصلحت سنجی‌های مقطعی با هر نیتی منجر به عادت به نادیده گرفتن قوانین مقررات می‌شود و واجد آسیب است که از نظر بازرسی‌کل استان خراسان شمالی قابل قبول نبوده و با آن برخورد می‌شود. لذا بازرسی‌کل استان آمادگی دارد تا با هم‌اندیشی با دستگاه‌های ذی‌ربط استان ضمن طرح مضایق و آسیب‌های استان در مراجع بالادستی ذی‌ربط در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، تسهیل‌گر و ارتقاء بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان‌شمالی در بستر قانون باشد.

همچنین بازرس‌کل استان خراسان شمالی بر رعایت حداکثری حقوق شهروندان بویژه طبقه پایین دست جامعه در برخورداری از خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی و دارویی تاکید کرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی